Content to Commerce (מתוכן למכירה) האם זה המודל העסקי החדש של הפאבלישרים?

Content to Commerce (מתוכן למכירה) האם זה המודל העסקי החדש של הפאבלישרים?

הקמעונאות עוברת לרשת. בזה אין כבר לאיש כל ספק. כמות הקניות ברשת עולה מיד שנה באחוזים פנומנליים.

המודל העסקי החדש של הפאבלישרים

כמות חנויות הרשת הולכת וגדלה והצרכן הדיגיטלי, שכבר מבין שנוח יותר ומשתלם יותר לקנות ברשת, מוצא עצמו מבולבל בשל ההיצע של חנויות הרשת וכמות המידע והשליטה הנדרשת בהבנת כל פלטפורמת הקניה השונות.
בדומה למידע חדשותי, צרכני או כל מידע אחר, בהם תמיד העיתונים "עשו סדר", מסתמן כי המו"לים מתחילים להבין את הפוטנציאל הטמון במסחר האלקטרוני.

קונטקסט ואוצרות הן מילות המפתח של ה Content to Commerce

בדומה לכל תוכן, גם במסחר אלקטרוני, מילות המפתח הן קונטקסט ואוצרות. הגולשים זקוקים לאוטוריטה וליד מכוונת שתעזור להם לבחור מתוך שלל החנויות והמוצרים ברשת. מה הם הטרנדים החמים של הקיץ? איך תתלבשי לעבודה? איך להפוך את הבית לקולנוע ביתי? מה לבשל לחג? כולנו חיים לפי הקשרים, אירועי חיים, עונות שנה וצרכים משתנים, ומחפשים כל הזמן תוכן רלוונטי ואת המוצרים הטובים ביותר בכל הקשר.

מו"לים שידעו להגיש לקוראים שירות של "צ'רי פיקניג" חכם – מבוסס קונטקסט ואוצרות, באמצעות מובילי דיעה ומומחים, יתנו לגולש שירות כפול: גם יגישו לו תוכן רלוונטי ו"סרצ'בילי", בקונטקסט הנכון והנדרש, וגם יבחרו עבורו את המוצרים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר. בכך ייעלו ויקצרו את הדרך לרכישה ברשת. מי שידע לעשות זאת היטב הוא אתר פופ שוגר האמריקאי, אתר שעסק בסלבס ואופנה וידע להמיר את התוכן שלו לסחר אלקטרוני. היום יש לאתר חנות משלו שנקראת שופ סטייל וגם שם המלצות רבות הן " המלצות העורכת". http://www.popsugar.com/ | http://www.shopstyle.com

בארץ אתר סלונה עובד במודל זה בזירת הקניות "סלונה שופינג". "קנינות רשת", המלצות מערכת ועורכות אופנה ולייף סטייל שבוחרות מוצרים מ30 חנויות רשת שונות בארץ ובעולם. http://saloona.co.il/blog/category/shopping/

פאנל (משפך קניה) מבוסס תוכן, ממוקד ומשפר את יחסי ההמרה

שלב 1: הפיתוי: בשלב זה מפזרים תוכן בקונטקסט הרלוונטי, בערוצי ההפצה הנכונים לקהל. לכותרת שתבטיח " 5 מעילי חורף במחיר משתלם" יכנס רק מי שמחפש מעיל חורף בדיוק עכשיו. בכך אנחנו יוצרים סינון קונטקסטואלי ראשוני כבר בתחילת המשפך.

שלב 2: הבישול: מי שכבר נכנס לראות את מעילי החורף עובר תהליך של בחירה וסינון על פי סט השיקולים שלו: טעם, מחיר, מותג ועוד. הוא מקבל נתונים, תכנים, טיפים אופנתיים, מחירים. בשלב זה הגולש "מבשיל" לקבלת החלטה איזה מעיל הכי מתאים לו.

שלב 3: הרכישה: במשפך התוכן, כשהגולש כבר מגיע לשלב הרכישה הוא מאוד "מבושל" ומעורב בתוכן ובמושא הרכישה. הוא הקליק כבר פעמיים ועבר משלב הפיתוי, דרך הבישול לחנות. הוא כבר רוצה לרכוש ומכאן הכדור עובר לידיים של חנות הרשת והיכולת שלה להמיר טרפיק לרכישה.

והמודל העסקי?

המודל העסקי יכול להיות דינמי עבור המו"לים: החל ממודל PPC והמשך במודל האפיליאיישן המקובל בקמעונאות רשת לפיו מי שמביא קונים שמבצעים רכישות מקבל עמלה שנעה בין 5-30% תלוי בגודל סל הקניה ויחסי ההמרה.

האם יש פה מודל חדש שיעזור למו"לים בשנים הבאות לעשות מוניטיזציה על הטרפיק שלהם? עוד קשה לדעת, אבל אני מאמינה שהצורך האנושי שמישהו שינחה, ימליץ, יוביל ויעשה סדר רלוונטי מאוד גם בתחום המסחר האלקטרוני ולכן המו"לים יוכלו לתת שירות מצוין ולהפוך את הטרפיק שלהם לקהל רוכשים נאמנים.

המאמר נכתב לקראת ועידת 2015 GO eCommerce שתתקיים ב 22.7
זו היא הוועידה השנתית השלישית הגדולה בישראל עם מעל 1,200 אנשי מפתח בתחום המסחר האלקטרוני בישראל ובהנחיית דרור גלוברמן.
הוועידה היא בשיתוף פורום המנהלים למסחר מקוון.
הנושא המרכזי של הוועידה השנה הוא CX (Customer Experience) 360, והשנה נשים דגש על סטארטאפים בתחום האיקומרס על ידי הקמת "שדרת הסטארטאפים" ושילובם בשלושה מסלולים מקצועיים שיתקיימו במקביל בנושאים הנ"ל: 1. פלטפורמות 2. אופטימיזציה ותפעול 3. מלוקאלי לגלובאלי.

בין הדוברים המרכזיים:
יוסי ורדי, יזם אינטרנט, אפי דהן, מנכ"ל PayPal ישראל אפריקה ויוון; אלי לביא, מנכ"ל וואלה שופס; אלון רז, מנכ"ל Zap השוואת מחירים; ענת נתיב, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בכ.א.ל; אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של ebay ישראל; אייל רוזן, אימי עירון מנכ"לית סלונה וסלונה שופינג, מנכ"ל פורום המנהלים למסחר מקוון בישראל, אביב רפואה, מנכ"ל Buy 2 ודיויד שוורץ, סמנכ"ל האיקומרס ב –WIX ועוד.

אימי עירון, מנכ"לית סלונה וסלונה שופינג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here