מסחר דרך המדיה החברתית

מסחר דרך המדיה החברתית

פלטפורמות חברתיות מנסות להרוויח משילוב של אפשרויות מסחר, כל אחת בדרכה. למי מתאימות האפשרויות בכל אחת מהן?

פינטרסט מציעה עכשיו את האפשרות לקנות מוצרים על ידי לחיצה על התמונות שלהם, ואפשרויות אלה, יחד עם התכונות האחרות של פלטפורמה זו, הופכות אותה לאחת הפלטפורמות המעניינות ביותר למסחר קמעונאי. מכיוון שמשתמשי פינטרסט משתמשים ברשת כדי לחפש השראה בצורה חזותית, זו אפשרות המתאימה במיוחד למותגי עיצוב ואופנה. אחד היתרונות החשובים של פינטרסט הוא שאנשים רבים משתמשים ברשת זו בכוונה לקנות משהו. הכוונה הזאת מפצה על מה שנראה כחולשה יחסית של פינטרסט לעומת הפלטפורמות החברתיות המתחרות אשר שולטות ביותר מידע המקנה להן יכולות פילוח ומיקוד מתוחכמות יותר. בפינטרסט שכיח יותר שמשתמשים מגיעים למוצרים שמעניינים אותם דרך מעקב אחרי לוחות בנושאים רלוונטיים. המעקב הזה גם מספק לרשת תובנות לגבי תחומי העניין שלהם ומאפשר לה לחשוף משתמשים למוצרים רלוונטיים הניתנים לקנייה.

טוויטר, בנוסף לכפתורי קנייה מיידית התחילה להפעיל "דפי מוצר" אשר מרכזים ציוצים הקשורים למוצרים מסוימים, בנוסף למידע בסיסי על מוצרים אלה. זו אפשרות מעניינת במיוחד עבור מותגים היכולים לנצל אירועים כמו אירועי ספורט, שסביבם גדלה הפעילות בטוויטר, כדי לפתות משתמשים לקנות מוצרים. יכולת התזמון של מסרים בטוויטר היא נקודת הכוח המרכזית בטוויטר, וסביב יכולת זו היא ממשיכה לפתח את ההיצע שלה שלה לגורמים מסחריים.

אפשרויות המכירה דרך אינסטגרם עדיין פחות מפותחות מאשר ביישומים מתחרים כדוגמת פינטרסט. אבל מכיוון שאינסטגרם נהנית מבסיס משתמשים רחב ופעיל, היכולת לחשוף משתמשים למודעות ולהעביר אותם באמצעות כפתור לאתר אחר שבו יוכלו לקנות מוצרים הוא עדיין אפשרות מעניינת, במיוחד לאור יכולות הפילוח והמיקוד (של פייסבוק) המאפשרות למפרסמים להגיע לקהל הנכון. פייסבוק עצמה מפעילה פלטפורמה שדרכה יכולים משווקים לפרסם מודעות המאפשרות למשתמשים לקנות מוצרים בתהליך קנייה פשוט. זו אפשרות מושכת במיוחד לאור בסיס המשתמשים הרחב של פייסבוק ושליטתה במידע המאפשר מיקוד מדויק יחסית במשתמשים רלוונטיים.

בדומה לאינסטגרם, גם ביוטיוב אפשרויות המסחר עצמן מצומצמות ומסתכמות בינתיים ביכולת להעביר משתמשים לאתר שבו יוכלו לקנות מוצרים. יוטיוב עצמה, נכון לעכשיו, אינה פלטפורמת בדיוק מסחר, אבל יש לה מקום חשוב ככלי עזר למסחר, וכמובן כפלטפורמה לפרסום. יוטיוב מנצלת את השילוב של היתרונות הטבעיים של פורמט הווידאו עם יכולות המיקוד של גוגל כדי לחשוף את המשתמשים הנכונים לסרטונים הנכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here