איזו רשת חברתית הכי טובה למכירות?

איזו רשת חברתית הכי טובה למכירות?

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה מכולן. אבל האם זה אומר שבה כדאי להשקיע כדי לשכנע צרכנים לקנות?

פינטרסט, הרשת החברתית המבוססת על איסוף ושיתוף תמונות, היא אחת הרשתות החברתיות המצליחות בשנים האחרונות. כעת היא מתכוונת להרוויח מן הפופולריות שלה גם באמצעות כפתורי קנייה. הרעיון פשוט: האפשרות להביט בתמונות של דברים שמעניינים אותם ומוצאים חן בעיניהם היא מה שמושך אנשים להשתמש בפינטרסט, ולכן הוספה של אפשרות לקנות מוצרים שנתקלים בהם שם כמעט מתבקשת, הן כשירות למשתמשים והן כדרך מבטיחה עבור פינטרסט לקצור רווחים מן השירות שהיא מספקת להם.

לפי מחקר של Millward Brown, חברת מחקרי שוק, כ-93 אחוזים ממשתמשי פינטרסט משתמשים בפלטפורמה זו כדי לתכנן קניות ו-87 אחוזים מן המשתמשים אמרו שקנו דבר מה בעקבות חשיפה בפינטרסט. ואכן, לפחות לדברי מנהלת המוצר והאחראית על הפעילות המסחרית בפינטרסט, האפשרות לקנות דרך פינטרסט היתה פיצ'ר שרצו משתמשים לראות מאז שהתחילה הפלטפורמה לפעול.

השילוב של אפשרות הקנייה מציבה את פינטרסט בתחרות ישירה מול פייסבוק, אשר מנסה מצידה להרוויח בדרך דומה. האתר Digiday דן ביתרונות ובחסרונות היחסיים של שתי המתחרות.

ההיבט העיקרי שבו יש לפייסבוק יתרון ברור ביחס לפינטרסט הוא כמובן הגודל. פינטרסט אמנם נחשבת להצלחה מסחררת והצליחה להפוך לאחת הפלטפורמות החברתיות הפופולריות בעולם עם כמעט חמישים מיליון משתמשים. אבל זהו מספר משתמשים זעום לעומת מליארד המשתמשים הנאמנים של פייסבוק.

הגודל חשוב, אבל לא מספיק. בעוד שבפייסבוק אנשים משתמשים כדי לראות עדכונים בעיקר מאנשים אחרים, בפינטרסט, משתמשים רבים מחפשים רעיונות לקנייה, ולכן קהל המשתמשים שם "איכותי" הרבה יותר מנקודת ראותם של מפרסמים. משתמשים רבים אפילו משתמשים בפינטרסט לניהול "רשימת משאלות" של מוצרים שהם מעוניינים בהם. המעבר משם לקנייה הוא טבעי.

בזכות אותם היתרונות פינטרסט נהנית גם מיכולת לבסס את הקשר בין החשיפה למוצרים באמצעותה לבין קניות. בפייסבוק צרכנים עשויים אמנם לקבל רעיונות, אבל מכיוון שהם משתמשים בפייסבוק בעיקר לצרכים אחרים, החלטה לקנות דווקא בעקבות החשיפה בפייסבוק ובזמן השימוש בפייסבוק היא אפשרות פחות סבירה מאשר בפינטרסט.

לפייסבוק אמנם אין מתחרים מבחינת היקף קהל המשתמשים, אבל מתברר שפייסבוק בכל זאת אינה תמיד הדרך הטבעית ביותר להגיע לצרכנים, ושלמפרסמים כדאי תמיד להקדיש תשומת לב רצינית גם לערוצי פרסום אחרים אשר יכולים להיות מתאימים יותר למטרותיהם.

2 thoughts on “איזו רשת חברתית הכי טובה למכירות?”

  1. יערה says:

    איפה ניתן למצוא נתונים על כמות המשתמשים של פינטרסט בארץ והפילוח הדמוגרפי שלהם?

    1. עפר says:

      פינטרסט פרסמה נתונים על היקף השימוש במדינות גדולות יותר אך נראה שנתונים אלה לא כוללים מידע על ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here