טוויטר: המסר הנכון בזמן הנכון

טוויטר: המסר הנכון בזמן הנכון

העברת המסר הנכון בזמן הנכון יכולה להיות המפתח למכירות, והמאפיינים הייחודיים של טוויטר יכולים לעזור למפרסמים להשיג את התוצאות הרצויות.

הייחוד של טוויטר על פני יישומים חברתיים טמון במיידיות ובתמציתיות של המסרים המתפרסמים בו. מן היישום הבסיסי, מסרי טקסט קצרים, התרחבו האפשרויות בטוויטר לשיתוף מיידי של תמונות וסרטונים קצרים. אפשרויות אלה נוספו לטוויטר בעיקר על ידי רכישות של חברות אחרות והטמעה של מוצריהן. אחת הרכישות הבולטות של טוויטר היא אפליקציית הווידאו בזמן-אמיתי פריסקופ.

כיום כבר ברור לכל בענף השיווק שהפצה של אותם מסרים שיווקיים בכל האמצעים הדיגיטליים היא לא דרך מוצלחת לנצל אותם. בכל אחד מהם יש כללי התנהגות ודפוסי שימוש שצריך להבין כדי לא להחמיץ את הפוטנציאל הטמון בקהלי המשתמשים שלהם.

בטוויטר האתגר אולי גדול קצת יותר מאשר ברשתות אחרות בשל האופי המיידי יותר של התקשורת ברשת זו ובשל האילוצים הצורניים שלא כל תוכן משתלב בהם היטב.

מנהל האסטרטגיה למותגים בטוויטר, רוס הופמן, הוא האדם המופקד על סיוע למותגים לנצל את האופי והאפשרויות המיוחדות של הרשת. תפקידו לעזור למפרסמים שיודעים שהם צריכים נוכחות בטוויטר אבל לא יודעים מה לומר ומתי לומר זאת. לפני כמה שבועות הוא סיפר לאתר Adweek שמותגים אינם יודעים בעצמם כיצד לפתח את אסטרטגיית התוכן שלהם ופונים לטוויטר לעזרה.

כדי לשפר את יכולתה לעזור ללקוחותיה השקיעה טוויטר בשיפור המידע שהיא אוספת בדרך המאפשרת שימוש יצירתי, בין השאר על ידי הכנסה של יותר התאמה אישית למסרים. מסר המזכיר את חבריהם של משתמשים, לדוגמה, זוכה ליותר תשומת לב מאשר מסר כללי.

הופמן מגלה שלמרות האופי המיידי של המסרים בטוויטר, שמקנה להם חזות ספונטנית, העבודה על המסרים ועל תזמונם נעשית לפעמים הרבה זמן מראש, ובעקבות הרבה מחשבה והכנות, כדי שברגעים מכריעים, למשל סביב אירועי ספורט חשובים, יגיעו למשתמשים המסרים המתאימים ביותר לאותו הרגע. אבל "הרגע הנכון" לא חייב להיות דווקא אירוע מסוים. הוא יכול להיות, למשל, השעה ביום שבה תשומת ליבם של אנשים מתאימה למסרים מסוימים.

בהתאם לגישה זו, השיקה טוויטר לאחרונה כלי חדש למפרסמים, event targeting. כלי זה מאפשר למפרסמים לבחור אירועים מתוכניים הרלוונטיים לאסטרטגיית השיווק שלהם (למשל אירועי ספורט חשובים) ולצפות במידע שכבר קיים על הקהל האופייני של אירועים אלה (כמו פילוח דמוגרפי, סוג המכשירים הניידים של הקהל וכו'). על סמך נתונים אלה יכולים מפרסמים להחליט אם ליצור קמפיין עבור אירוע זה, ולהכין מסרים שיישלחו במהלכו או סביבו למשתמשים על בסיס קריטריוני פילוח שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here