מאמרים מיידיים: מהם ולמה אי-אפשר להתעלם מהם

מאמרים מיידיים: מהם ולמה אי-אפשר להתעלם מהם

פייסבוק פתחה לא מזמן את הפיצ'ר Instant Articles, (מאמרים מידיים) לכל יוצרי התוכן. מה זה ואיך זה עובד?

לפני שנה התחילה לעבוד פייסבוק עם ספקי תוכן נבחרים על פיצ'ר חדש בשם Instant Articles. הפיצ'ר הזה מאפשר לספקי תוכן להציג תוכן בתוך האפליקציה של פייסבוק למכשירים ניידים. המאמרים נראים כמו פריטים אחרים בפיד החדשות, אבל לחיצה עליהם פותחת את המאמר בפורמט שיכול להיראות כמעט זהה לזה שבו הוא נראה באתר החיצוני של ספק התוכן, ושיתוף של המאמר באמצעות הכלים שמספקת האפליקציה (האפשרויות כוללות אפילו שיתוף בפלטפורמות אחרות כמו טוויטר או פינטרסט) משתף (בינתיים) קישור למאמר באתר המקורי, לא לפייסבוק. בכל רגע יכול המשתמש להחליק את התוכן הצידה כדי לחזור לממשק הרגיל של האפליקציה של פייסבוק.

תוספת זו היא צעד נוסף של פייסבוק לעבר המטרה ארוכת הטווח שלה: להעביר כמה שיותר מפעילותם של משתמשים לתוך פייסבוק ולגרום להם לבלות כמה שפחות זמן מחוץ לפייסבוק. או במילים אחרות: להשתלט על חלקים הולכים וגדלים מחיינו הדיגיטליים. יוצרי תוכן מודעים לכוח של פייסבוק. פייסבוק היא כבר שנים מקור חשוב לתעבורה. הבעיה היא שפייסבוק לא רק עוזרת לאנשים להיחשף לתוכן אלא גם מסיטה את תשומת לבם של משתמשי פייסבוק מחלקים אחרים של היקום הדיגיטלי. על הרשת בכללה יש במהלך הזה איום, אבל כאן ועכשיו ובעתיד הקרוב, מי שרוצה חשיפה, לא יכול להתעלם ממעמדה של פייסבוק. וככל שמתחזקת הצלחתה של פייסבוק להשאיר משתמשים בתוך האפליקציה שלה, גובר הצורך של כל מי שרוצה להגיע למשתמשי פייסבוק לשחק לפי הכללים שהיא מכתיבה. בתנאים הנוכחיים, יוצרי תוכן רבים חושבים שהאינטרס שלהם הוא לשתף פעולה עם המהלך של פייסבוק על ידי השתלבות באקוסיסטמה שלה.

פייסבוק בנתה את Instant Articles בצורה שאמורה למשוך ספקי ויוצרי תוכן להצטרף. הדרך החיובית להסתכל על המהלך הזה הוא שהשילוב העמוק יותר של התוכן בפייסבוק מספק ליוצרי תוכן לא רק הזדמנויות לחשיפה אלא גם אפשרות להרוויח מפרסום שהם רשאים לשלב בתוך התוכן שהם מפרסמים כ-Instant Articles. היות שהמשתמשים תמיד מזוהים, השילוב של פרסומות מרשת הפרסום של פייסבוק מאפשרת להם ליהנות מן היתרונות של פרסום ממוקד, המותאם למשתמש אישית שנחשף למודעה בהתבסס על המידע העשיר שנמצא בידי פייסבוק על המשתמש הספציפי. פייסבוק לא רק מאפשרת משתפת את יוצרי התוכן בנתונים ותובנות על האינטראקציה עם התוכן שלהם אלא, בעקבות דרישה מצד שותפי תוכן מרכזיים, גם מאפשרת ליוצרי התוכן להשתמש בכלי ניתוח חיצוניים, כולל Google Analytics. מכיוון שהתוכן מאוחסן על ידי פייסבוק ומשולב באפליקציה, זמן הטעינה שלו מהיר — לפעמים הרבה יותר מהיר מאשר של תוכן מאתרי אינטרנט שונים.

למרות שמו של הפיצ'ר, התוכן שהוא מאפשר ליוצרי תוכן לשלב בפייסבוק אינו מוגבל רק לטקסט. הוא יכול לכלול גם מדיה מסוגים אחרים, בכללם וידאו. האמת היא שפייסבוק בעצם פיתחה פורמט חדש של תוכן (מהלך שאפשר להשוות לפיתוח שפת html ל-web) הכולל מראש אפשרויות מיוחדות, כמו תיאורים קוליים לתמונות וסקירה של תמונות על ידי הטיה של המכשיר.

בחודשים שלאחר השקת Instant Articles עבדה עליו פייסבוק רק עם כמה שותפי תוכן גדולים. לאחר מכן הורחבה בהדרגה הגישה לשותפים נוספים, וכעת הגישה לשימוש במוצר זה נפתחה לכל מי שמעוניין. יוצרי תוכן המשתמשים כמעט בכל פלטפורמה יכולים עכשיו להפוך את התוכן שלהם ל-Instant Articles. זה נכון לא רק ליוצרי תוכן מסחריים. יש אפילו תוסף לפלטפורמת הבלוגים וניהול התוכן WordPress המאפשר למפעילי אתרי בלוגים ואתרי תוכן עצמאיים להפוך לשותפי תוכן של פייסבוק.

https://instantarticles.fb.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here