במקום למות, הפרינט משתלב בדיגיטל

במקום למות, הפרינט משתלב בדיגיטל

הרבה פרסומי פרינט לא שרדו את מהפכת הדיגיטל, אבל יש מקרים שבהם הפרינט והדיגיטל הפכו דווקא לשילוב מנצח.

הפרינט הולך ונעלם. או לפחות חלק גדול מן הפרסומים המודפסים הוותיקים סובלים מקשיי הישרדות מחריפים בעידן הדיגיטל. חלקם עברו גם לדיגיטל, חלקם הפכו לדיגיטליים לחלוטין, חלקם לא שרדו ונעלמו. הרבה מגזינים ופרסומי פרינט מסורתיים אחרים גם ניסו במהלך השנים לבנות לעצמם נוכחות בדיגיטל. עיתונים ומגזינים ותיקים הקימו אתרי תוכן המבוססים על אותו תוכן או המציעים תכנים שונים לקהלים שונים. חלק מגופי המדיה ניסו להפוך את האתרים שלהם לערוצי הכנסות מסוג חדש — בראש ובראשונה כערוץ מכירות. במקרים רבים התוצאות לא היו מוצלחות במיוחד. יש מה ללמוד מן המקרים שבהם זה כן פעל.

אחד מסיפורי ההצלחה הבולטים הוא של מגזין האופנה "הארפרס בזאר". זהו אחד המגזינים הוותיקים בעולם. הוא פועל כבר מאה חמישים שנה ורואה אור במהדורות בינלאומיות רבות. בשנת 2012 השיק המגזין אתר קניות באינטרנט אשר נבנה תחילה כמוצר משלים למגזין אשר איפשר לקנות בקלות את הפריטים שהופיעו במגזין.

בהמשך התפתח הקשר בין המגזין המודפס לאתר הקניות, ולאחרונה הוא סוּקר באתר digiday. החברה העמיקה את הקשר עם המעצבים שסוקרו במגזין כדי להבטיח שבעת פרסום המגזין יוכלו הקונים למצוא את הפריטים שמופיעים בו גם באתר. מספר מסוים של עמודים במגזין מוקדשים אך ורק לפריטים שניתנים לרכישה. האתר, מצידו, מכיל הרבה יותר מפריטים לקנייה. הוא לא רק חנות, אלא יש בו גם הדרכה מאת עורכי המגזין ותוכן המאורגן לפי נושאים שימושיים ואקטואליים, כמו אופנה עונתית או מגמות בעולם האופנה.

בניגוד למגזינים אחרים בענף האופנה ובענפים אחרים, שניסיונותיהם לתרגם את הפופולריות שלהם למכירות באינטרנט לא עלו יפה, האתר של "הארפרס בזאר" רושם תוצאות יפות ורואה עלייה דרמטית במכירות בעקבות פרסום של כל גיליון. חלק גדול מן ההצלחה מיוחס לחוויית הלקוחות ולשירות שהם מקבלים לאורך כל תהליך השימוש באתר. לדוגמה, החברה מעסיקה סטייליסטים המוכנים לעזור ללקוחות בשאלות בנוגע למוצרים בכל שלב של הקנייה. בנוסף, תהליך הקנייה עצמו נבנה כמהיר ופשוט ככל האפשר, והאתר מאפשר לקנות כמעט מכל מקום בעולם.

לדעת אנשים רבים, עדיין יש משהו מושך בעיתונים, מגזינים וקטלוגים מודפסים. לכן יש חברות שממשיכות עד היום להשקיע בקטלוגים מודפסים. איקאה היא דוגמה טובה. מדי שנה היא מדפיסה קטלוג נייר מעוצב שממשיך להוכיח את עצמו. נראה שהעיקרון המנחה של איקאה היה לאורך השנים שדבר טוב לא משנים. עד היום ממשיך הקטלוג המודפס להיות אמצעי השיווק העיקרי של החברה, למרות הנוכחות הגוברת שלה בערוצים דיגיטליים שונים.

אף על פי כן, מבלי להפריע למבנה המנצח של הקטלוג המסורתי שלה, איקאה בודקת בשנים האחרונות דרכים לשלב בו חדשנות דיגיטלית. מאז קטלוג 2013 שילבה איקאה באפליקציה שלה למכשירים ניידים חידושי מציאות רבודה (augmented reality). מלבד סרטונים הקשורים לנושאי הקטלוג, על ידי סריקה של הקטלוג אפשרה איקאה למשתמשים להציב פריטים מן הקטלוג בחדר שמצלם המכשיר כדי לראות איך הם יראו בו.

בסרטון הפרסומת המקדם את חוויית המציאות הרבודה שלה הכל פועל הרבה יותר טוב מאשר במציאות, אבל בהחלט אפשר לראות איך פעם, כשהטכנולוגיה תשתפר, השילוב הזה יוכל להיות מעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here