לאן מתקדם הפרסום מבוסס-המיקום?

לאן מתקדם הפרסום מבוסס-המיקום?

ריבוי המסכים המשמשים אנשים הוא מאפיין בולט של המציאות העכשווית. בענף הפרסום ברור לכולם שזה שינוי שאין להתעלם ממנו, וגורמים שונים בענף מנסים דרכים שונות לנצל אותו.

פעם היתה הטלוויזיה המסך העיקרי שבאמצעותו הביאו מפרסמים את המסרים שלהם לצרכנים. מחשבים אישיים שינו זאת, אבל מהפכה של ממש באה בעידן המובייל, כאשר מסכי הטלפונים הניידים התחילו ללוות משתמשים במשך כל היום ובמהלך כל פעילות. כיום ברור ש"המסך השני", מסך המכשיר הנייד, הוא יעד פרסום חשוב, ובענף הפרסום עדיין עובדים קשה על אופטימיזציה של הפרסום המיועד למשתמשיו.

אבל אלה לא המסכים היחידים שאנשים נחשפים אליהם ויכולים להיות מושפעים ממה שמוצג בהם. כיום אפשר למצוא כמעט בכל מקום שבו אנשים ממתינים — בדואר, בשדות תעופה ובטיסות, בקופות חולים וכדומה — מסכים המציגים מידע וגם פרסומות. במיוחד כאשר התוכן מוצג בצורת וידאו לאנשים קשה להתעלם ממנו, במיוחד בשעות המתנה, כאשר לעתים קרובות אין להם משהו מעניין יותר לעשות מלבד לצפות במסכים שנמצאים לפניהם.

מסכים כאלה יכולים לנצל היטב את מציאותם של האנשים במקומות מסוימים כדי להציג להם פרסומות הרלוונטיות למקום שבו הם נמצאים באופן ספציפי עוד יותר מאשר רוב הפרסום מבוסס-המקום במכשירים ניידים. כאשר אדם ממתין לתורו בדואר וצופה בפרסומות בנוגע לשירותים ומוצרים שהוא יכול לקבל בסניף הדואר, הסיכוי שעד שיגיע תורו הוא כבר יהיה מעוניין במה שראה גדול למדי. כאשר אנשים שיושבים במטוס נחשפים לפרסומות במסכים שלפניהם, הסיכוי שיצפו בהן ויגיבו להן גדול מאשר במקומות אחרים.

הקביעות האלה אינן סתם הנחות. הן מעוגנות בנתונים, ואיכות המידע בנוגע לתנאים אלה הולכת ומשתפרת. מדידות משופרות גם עוזרות להתגבר על אחד המכשולים הקבועים בפרסום דיגיטלי: בעיית ההונאה. מערכות מטעם גורמים הנחשבים למהימנים עוזרות למפרסמים לבטוח בנתוני הביצועים המגיעים אליהם ולבנות קמפיינים אפקטיביים יותר, המתפרסים יותר ויותר על כל המסכים השונים שצרכנים משתמשים בהם אקטיבית (כמו מסכי הטלפון והמחשב) או פסיבית (כמו מסכים באולמות המתנה) ומתבססים במידה גוברת על מיקומם.

בענף הפרסום לומדים לבנות קמפיינים מאוחדים המתנהלים בכמה ערוצים — בעיקר טלוויזיה, בדסקטופ ובמובייל — ולמקד אותם ביתר יעילות גם לפי נתונים כמו מיקומם הגיאוגרפי של המשתמשים. הוספה של אמצעי הפרסום הנמצאים במקומות שבהם אנשים אינם יכולים שלא לצפות בהם פותחת בפני מפרסמים אפשרויות מבוססות-מיקום נוספות. ההערכה היא שזמן החשיפה הממוצע של צרכנים בעולם כולו לפרסום מבוסס מיקום עומד כיום על כארבע עשרה דקות בשבוע, וגורמים בענף מצפים לראות צמיחה משמעותית בתחום זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here