הטלוויזיה והמסך השני

הטלוויזיה והמסך השני

הטלוויזיה היא לא מה שהיתה פעם, לא רק מבחינת האיכות או מבחינת המגוון. כל צורת הצפייה השתנתה, והמכשירים הניידים ממלאים חלק חשוב בסיפור.

צריכת התוכן באמצעות מכשירים ניידים אמנם נוגסת בשיעור הצפייה בטלוויזיה, אבל טלוויזיה היא עדיין מוצר צריכה מבוקש ומתפתח. בנוסף לשידורים הלינאריים, המסורתיים, מציעות חברות טלוויזיה מגוון שירותי צפייה אחרים, ביניהם טלוויזיות חכמות המחוברות לאינטרנט והמאפשרות לצופים לצרוך את התוכן שבו הם מעוניינים בזמן הרצוי להם.

לא כל כך מדויק לומר שהמכשירים הניידים גזלו צופים ושעות צפייה מן הטלוויזיה. יש להם השפעה מורכבת ומעניינת יותר. כעת, כאשר בידו של כל אחד נמצא טלפון חכם או טאבלט, הטלוויזיה אינה עוד מכשיר שבו ממוקדת כל תשומת הלב. אנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם תוך כדי צפייה בטלוויזיה. השימוש ב"מסך שני", כפי שקוראים לו, מאפשר לצרכני המדיה לצרוך מדי יום אחת עשרה שעות תוכן בתשע שעות. ההערכות הן שכמחצית הצופים משתמשים גם במסך שני, וששיעורם של הצופים הדו-מסכיים ימשיך לגדול.

wywy היא חברה אשר זיהתה בתופעה זו הזדמנות. היא פיתחה טכנולוגיה המקשרת בין הטלוויזיה והמסך השני ומתבססת על זיהוי תוכן במטרה לאפשר מיקוד ושילוב של תכני הפרסום גם במסך השני. טכנולוגיה זו יכולה לאפשר, לדוגמה, לתת לצרכן הזדמנות לקבל מידע על מוצר או לקנות אותו בדיוק כאשר הוא צופה בפרסומת למוצר זה בטלוויזיה. מוצרי החברה משתלבים עם כלי ניתוח ופלטפורמות פרסום כדי לאפשר ללקוחותיה להריץ קמפיינים ממוקדים ומסונכרנים בין מסכיהם השונים של המשתמשים.

במאמר בגרדיאן סיכם סמנכ"ל התפעול של החברה שלוש התפתחויות שהוא צופה לראות בשנת 2015 בתחום השילוב המתהדק בין הטלוויזיה והמסך השני.

הראשונה היא עליית התחכום של הנתונים הנאספים על הצפייה בטלוויזיה, הודות לקישוריות של טלוויזיות חכמות ולהשתלבותן בפלטפורמות אינטרנטיות. המידע המפורט והמעמיק הזה יאפשר לפלטפורמות פרסום להתאים את הפרסום לצופים מסוימים בהתבסס על הפרופיל שלהם ועל התוכן שבו הם צופים באותו הרגע.

השנייה היא שילוב גובר בין המסכים. הצפייה בתוכן הטלוויזיוני הולכת ומתפזרת בין המסכים השונים. צרכנים צופים בחלקו בטלוויזיה ובחלקו במכשירים אחרים ומצפים להמשכיות. עם התפרסות צריכת התוכן על פני מכשירים שונים גם הנטייה לנהל קמפיינים פרסומיים בכמה ערוצים עם תקציבים נפרדים (לטלוויזיה, למובייל, לווידאו וכו') תתחלף בהתמזגות הערוצים לקמפיין מאוחד ומתוחכם יותר אשר יתאים את עצמו להתנהגות המשתנה של המשתמשים ויאפשר דרגה גבוהה של מיקוד.

השלישית היא שהמעקב אחר המדדים המפורטים לאפקטיביות של פרסום יעמיק גם בטלוויזיה הודות לכלי ניתוח אשר יוכלו להקיף את הקשרים בין הצפייה בטלוויזיה לבין השימוש במסך הנוסף. כבר כעת מפרסמים מעבירים תקציבים באופן דינמי לעבר חלקי הקמפיין שמתבררים כאפקטיביים יותר, והכלים החדשים יאפשרו דרגה גבוהה יותר של אופטימיזציה במסגרת קמפיינים משולבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here