האם הרשתות החברתיות הרגו את הניוזלטר?

האם הרשתות החברתיות הרגו את הניוזלטר?

האם כיום, בעידן המדיה החברתית, עדיין כדאי למשווקים להשקיע בהחזקת רשימות תפוצה ובהפקה של ניוזלטרים?

לעתים קרובות התשובה היא כן. הדואר האלקטרוני הוא אמצעי ותיק אך יעיל לשמירה על קשר עם לקוחות ולהעברת מסרים ומידע. למרות שכיום, הרשתות החברתיות הן ערוץ תקשורת חשוב ביותר למשווקים, גורמים שונים עדיין מוצאים ערך רב בשימוש בניוזלטרים, ואף ממשיכים ליצור ניוזלטרים חדשים. אנשים לא נטשו את הדואר האלקטרוני. עבור רבים זאת עדיין דרך נוחה לקבל מידע, וגורמים מסחריים ואחרים מוצאים שהניוזלטר ממשיך להיות אחת הדרכים היעילות להעביר מסרים לקהל מעוניין ולשמור על קשר עם לקוחות וקהלים אחרים.

מפרסמים וספקי תוכן שונים משתמשים בניוזלטרים בדרכים שונות. בחלק מן המקרים הדיוור פרסומי באופיו ונועד לעניין את הנמענים ברכישת מוצרים. לדוגמה, אתרי מכירות או ספקי שירותים שונים מפרסמים מדי יום או מדי שבוע מבצעים או מוצרים שהם מנסים לקדם באותה תקופה. גופי תקשורת משתמשים בניוזלטרים יומיים או שבועיים כדי לעדכן מנויים בתוכן החשוב או המעניין ביותר. בסקירה באתר digiday מובאות דוגמאות עדכניות לגישות שונות לניוזלטרים. בחלק מן המקרים כוללים הניזולטרים האלה פרסום אשר נועד לפחות לכסות את עלות ההפקה או להוביל למכירות חדשות. אחרים אינם אמורים להיות ערוץ ישיר להפקת רווחים, אלא משמשים לשמירה על קשר עם המנויים, לעדכונם ולמשיכתם לתוכן. ב-Financial Times רואים בניוזלטר חדש דרך לבנות מערכת יחסים עם מנויים פוטנציאליים ולשכנע אותם בכדאיות ההצטרפות למנויי העיתון.

על הפופולריות של הניוזלטרים, המשקפת את ההבנה שהם אכן אפקטיביים, מעיד מספרן הגדול של חברות המספקות שירותי בנייה והפצה של ניוזלטרים. בישראל לבדה פועלות כמה וכמה חברות המציעות שירותים כאלה, דבר שמעיד על כך שגם בישראל הניוזלטר הוא עדיין ערוץ תקשורת פופולרי וכדאי לפרסום, לשימור לקוחות ולהפצת חדשות ומידע. משתמשים בו לא רק גופים מסחריים אלא גם מועדונים, קבוצות והתארגנויות שונות, גורמים פוליטיים ועמותות. החברות הישראליות המספקות שירותי דיוור מתמחות בכלים העוזרים למשתמשים לבנות ניוזלטרים בעברית ומציעות שירותים דומים לאלה שמציעות חברות דומות בחו"ל לגופים קטנים וגדולים, כולל מנגנונים המאפשרים לנמענים להצטרף לרשימות תפוצה או להסיר את עצמם מהן, ועם תמחור המבוסס בעיקר על אורך רשימות התפוצה ונפח המשלוח.

למי שמחליטים להפיק ניוזלטר משלהם חשוב להגדיר לעצמם את יעדיהם ואת קהל היעד שלהם, מכיוון שבהתאם לאלה, יכולה להיות חשיבות לשיקולים כמו היום המתאים לשליחת ניוזלטר שבועי (סוף השבוע או תחילת שבוע העבודה) או השעה ביום (בוקר או ערב). עם אפשרויות הניתוח העומדות כיום לרשות גורמים המפיצים ניוזלטרים ניתן לבדוק את האפקטיביות של משתנים כאלה ואחרים כדי להתאים את תוכן הניוזלטר ומועדי שליחתו למטרותיו.

One thought on “האם הרשתות החברתיות הרגו את הניוזלטר?”

  1. Pingback: איך גורמים לדיוור שיווקי להשיג את מטרתו | AdOps
  2. Trackback: איך גורמים לדיוור שיווקי להשיג את מטרתו | AdOps

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here