ערוצי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר וכיצד להשתמש בהם נכון

ערוצי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר וכיצד להשתמש בהם נכון

משווקים בעידן הדיגיטלי אינם חסינים מפני השפעת טרנדים, ועליהם להיזהר שהתמקדות במה שחדש ועכשווי לא תסיט את תשומת ליבם ממה שבאמת עובד.

אין ספק שמשווקים חייבים לעקוב אחר חידושים ומגמות ולהתאים את פעילותם לשינויים. אבל חשוב לשים לב מה עובד ומה לא, ולא להזניח כלים וערוצים ותיקים, טובים ויעילים מתוך היסחפות אחר טרנדים חדשים. חשוב לא פחות לזכור שלכל ערוץ פעילות יש כללים משלו שיש להקפיד עליהם כדי להשתמש בו בהצלחה (ולא להיקלע לצרות).

רשתות חברתיות הן כיום הדבר החם, והן אכן יכולות לשמש כערוץ שיווקי אפקטיבי. אבל לשימוש לא נכון ברשתות חברתיות יכולות להיות תוצאות בלתי רצויות. מסרים פרסומיים מדי ותקשורת חד-כיוונית הם טעויות נפוצות אשר עלולות להשפיע לרעה על תפיסת החברה או המוצר ולהרחיק צרכנים. משתמשי רשתות חברתיות מצפים להתנהגות מסוימת, ובעיקר להתנהגות "אנושית", שפירושה בעיקר תקשורת ישירה עם אנשים, הקשבה, והתייחסות לתגובות מצדם. התנהגות כזאת היא לא רק מה שאנשים מצפים לראות, ומה שגורם להם להמשיך לעקוב אחרי פעילות של גורם שיווקי. לפעמים גם אפשר ללמוד דברים חשובים מן התקשורת הישירה עם הקהל ברשתות החברתיות.

בעידן הרשתות החברתיות לפעמים מתייחסים לדואר האלקטרוני כאל אמצעי תקשורת ששייך לעבר. אבל הדוא"ל עדיין מוכיח את עצמו כאפקטיבי להעברת מסרים ומידע, והוא מספק יחס עלות-תועלת מצוין, כל עוד משתמשים בו נכון. שימוש נכון פירושו בראש ובראשונה להקפיד שהוא יגיע רק לאנשים שמעוניינים בו. דיוור שיווקי בדואר אלקטרוני לנמענים שאינם מעוניינים בו עלול להיתפס כמטרד. יתרה מזאת, חוק הספאם מסכן כיום את מי שלא מכבדים את זכויותיהם של צרכנים. חוק זה אוסר על משלוח דבר פרסומת למי ש"לא אישרו במפורש, מראש ובכתב כי הם מעוניינים לקבל דבר פרסומת", וקובע קנסות גבוהים על עבריינים ומתיר לנמענים לדרוש פיצוי.

אם מקפידים על הכללים ושולחים את דואר אלקטרוני רק לאנשים שהביעו את הסכמתם המפורשת דיוורים כאלה, למאגר הנמענים לגיטימי יכול להיות ערך רב. היות שהוא כולל רק אנשים שביקשו לקבל את הדיוור, הוא מהווה רשימה איכותית של אנשים שידוע עליהם מראש שיש להם עניין מסוים במוצרים או בשירותים שעליהם הסכימו לקבל מידע. כדי לשמר את הקהל הזה יש להיזהר לא לנצל את הסכמתו לרעה. חשוב להקפיד לא לשלוח כמות רבה מדי של חומר שיווקי, ולהשתמש בדיוור כדי להציע הצעות טובות באמת, אשר יצדיקו בעיני הנמענים את הישארותם ברשימה.

צרכנים הופכים ללקוחות וקונים מוצרים לא רק בעקבות הפצה אקטיבית של מסרים ברשתות חברתיות ובאמצעות דיוור. חלקם מחפשים בעצמם מוצרים, והמקום שאליו רבים מהם פונים כדי למצוא את מה שהם מחפשים הוא מנועי חיפוש. אלה לקוחות פוטנציאליים שכדאי למשווקים להתאמץ שיגיעו לאתר שלהם. חיפוש של מוצר או שירות במנוע חיפוש הוא הבעה מפורשת של התעניינות בהם, וכדי לא להחמיץ לקוחות שמביעים התעניינות מפורשת כזאת חשוב למשווקים לדאוג לא רק לכך שאתר האינטרנט שלהם יכיל את התוכן הנכון, אלא גם לאופטימיזציה שלו למנועי חיפוש (SEO).

One thought on “ערוצי השיווק הדיגיטליים האפקטיביים ביותר וכיצד להשתמש בהם נכון”

  1. Pingback: האם הרשתות החברתיות הרגו את הניוזלטר? | AdOps
  2. Trackback: האם הרשתות החברתיות הרגו את הניוזלטר? | AdOps

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here