החידושים שלא ראינו בשנת 2014

החידושים שלא ראינו בשנת 2014

מחשוב לביש, שיווק מבוסס-מיקום, ונטישת הטלוויזיה — אלה הדברים שלפני שנה העריכו מומחים שנראה ב-2014. לקראת סוף שנת 2014 חזר האתר Digiday לשלוש תחזיות מתחילת השנה בנוגע להתפתחויות החשובות שיהיו ב-2014 בענף המדיה הדיגיטלית.

המפרסמים ינטשו את הטלוויזיה
2014 היתה אמורה להיות השנה שבה סוף סוף יבינו המפרסמים שהטלוויזיה איבדה את ערכה כערוץ שיווקי מכיוון שהצפייה בטלוויזיה בירידה, ושמקומה נתפס על ידי וידאו דיגיטלי שחלק גדול ממנו נצרך באמצעות מכשירים ניידים. אבל מצבה של הטלוויזיה נותר לא רע גם בשנה שחלפה. אנשים משתמשים גם במכשירים אחרים, לעתים קרובות במקביל לשימוש בטלוויזיה, אבל שיעור הצפייה בטלוויזיה נשאר גבוה מאוד, וערכו של פרסום יחיד בזמן שידורה של תוכנית פופולרית שווה בערך לפרסום במשך שבוע שלם בערוצי פרסום טובים כמו יוטיוב.

עלייה חדה בשיווק מבוסס-מקום
ב-2014 היינו אמורים לראות עלייה דרמטית בפרסום מבוסס-המקום. כן, יש חנויות שמתחילות להשתמש ב-beacons — טכנולוגיה המאפשרת לדחוף מודעות, קופונים ומידע למכשירים הניידים שבידי משתמשים הנמצאים בתחומן. ויש גם עלייה מסוימת במיקוד מבוסס-מקום בהיקף רחב יותר, כמו פרסום למי שנמצאים בתחום גיאוגרפי מוגדר כגון בעיר מסוימת. אבל חדירה נרחבת — עדיין לא. הטכנולוגיה עדיין לא בשימוש רחב מכיוון שיישומה סובל מבעיות דיוק שהתעשייה עדיין לא פתרה באופן משביע רצון.

מחשוב לביש יהפוך סוף סוף לפופולרי
מבין שלוש התחזיות, זו שלפיה בשנת 2014 נראה עלייה חדה בשימוש במחשוב לביש כמו שעונים חכמים היתה המדויקת ביותר. גם היא אמנם רחוקה מדיוק — היקף בשימוש במחשוב לביש נותר כמעט זניח לעומת השימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים, אבל בהחלט יש ההתעניינות מסוימת במוצרים כאלה מצד הצרכנים, ובשנה הקרובה צפויים מוצרים כמו ה-Apple Watch להגדיל את השוק המתפתח הזה; אולי 2015 תהיה השנה שבה התחזית תתחיל להתגשם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here