תוכן שיווקי, שיווק באמצעות תוכן
תוכן שיווקי, שיווק באמצעות תוכן
תוכן שיווקי, תוכן ממומן או תוכן מקודם הוא תוכן המופיע באמצעי התקשורת ודומה בצורתו ובסגנונו לתוכן מטעם המערכת (העיתון, אתר התוכן וכו'), אך הוא למעשה פרסומי ונועד לקדם את מכירות של מוצר או שירות. להבדיל מפרסומת סמויה, שבה הצרכן של אמצעי התקשורת אינו מקבל שום מידע על כך שמוצגת לו פרסומת, ולכן סביר שאינו מודע לכך, תוכן שיווקי מסומן בגלוי ככזה (אם כי לעתים הסימון קטן, ואפשר שלא לשים לב אליו). במדינות שונות קיימת רגולציה המחייבת סימון ברור של תוכן שיווקי.
עיתונים מודפסים מפיקים לפעמים מוספים שלמים של תוכן ממומן שלתוכנם אחראית מחלקת המודעות בעיתון. מוסף כזה כולל פרסומת גלויה יחד עם תוכן שיווקי, שילוב המעצים את הרושם שהתוכן השיווקי הוא תוכן רגיל. באינטרנט, במיוחד על רקע התגברות המגמה לחסום פרסומות מסורתיות מהווה התוכן השיווקי אמצעי שיווקי חשוב.
טקסט זה מבוסס על הערך תוכן שיווקי בוויקיפדיה