תוכן ופרסום: הקשיים של היום והאתגרים של המחר

תוכן ופרסום: הקשיים של היום והאתגרים של המחר

הגארדיאן הוא אחד מאתרי החדשות והתוכן האיכותיים ביותר. כמו אחרים גם הוא מחפש דרכים לשרוד במציאות שבה פרסום רגיל כבר לא מספיק.

כמו באתרים רבים מסוגו, פרסום הוא אחד ממקורות ההכנסה החשובים של אתר הגארדיאן. וכמו אתרים רבים ברחבי העולם, גם בגארדיאן מודאגים מירידת ההכנסות מן הפרסום בעקבות ההתפשטות המואצת של השימוש בחוסמי פרסומות במהלך השנה הנוכחית, 2015.

נכון לעכשיו, לקוראים שאינם משתמשים בחוסמי פרסומות ממשיך הגארדיאן להציג פרסומות דיספליי רגילות של רשתות פרסום. למשתמשים שחוסמים פרסומות, לעומת זאת, מציג האתר בראש כל דף באנר גדול עם פנייה אישית להצטרף לתומכי העיתון ולשלם 5 פאונד בחודש כדי לאפשר לו להמשיך לספק לכולם עיתונאות איכותית. בתחתית הדף מוצגת בקשה זו פעם נוספת בבאנר קטן יותר. לחיצה על הבאנרים האלה מעבירה את הקורא לדף המסביר מדוע חשוב לתמוך בעבודת העיתון ומפרט את ההטבות המיוחדות המוצעות למנויים משלמים.

guardian-anti-ad

הגישה הזאת אינה דרך חדשה. לדברי האחראי על ההכנסת בגארדיאן, שדבריו מובאים באתר Digiday, תחילה גילו קוראים עניין בהזמנה זו, אבל ההתעניינות לא נשארה חזקה מספיק. בשונה מאתרים דומים, אשר התחילו לדרוש תשלום תמורת גישה לחלק מן התכנים, או להציע ברירה בין צפייה בפרסומות לבין תשלום, בגארדיאן מנסים להמציא דרך חדשה להתמודד עם הקושי. אנשי העיתון עדיין לא מפרטים מה תהיה דרך זו, אבל לדבריהם, זו אמורה להיות דרך שבה השליטה תימצא בידי המשתמשים עצמם. גם הם, כמו אנשים אחרים בענף, מודים שעד כה, ההתמקדות ברווחים מהירים על חשבון חוויית המשתמש היתה טעות שעם תוצאותיה מנסים כיום להתמודד כל הגורמים בתעשיית הפרסום.

בינתיים, כדי שהגארדיאן לא יאבד את מעמדו כספק תוכן מוביל, בוחנים בארגון אפשרויות לשיתופי פעולה אפשריים עם פלטפורמות כמו פייסבוק כדי להפיץ את התוכן של הגארדיאן מחוץ לאתר הגארדיאן עצמו, וכן פנייה ליותר קהל בינלאומי. במקביל מפתח הגארדיאן במרץ סוגי תוכן חדשים ושונים מן התוכן העיתונאי המסורתי, מאמרים. ב-Guardian Labs מפתחים דרכים להשתמש במכשירים חכמים ואפילו תוכן הפקת בתלת מימד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here