פרסום פרוגרמטי הוא כבר לא רק פרסום זול

פרסום פרוגרמטי הוא כבר לא רק פרסום זול

רוב הסחר הפרוגרמטי בפרסום התמקד עד לזמן האחרון בפרסום מדרגה שנייה, במכירת "עודפים". כיום שינויים טכנולוגיים מביאים אוטומציה גם לפרסום שעד כה נסחר בדרכים הישנות.

מאז שהופיע הפרסום הפרוגרמטי לפני כמה שנים הוא התקשר בעיקר לאפשרויות הפרסום הפחות אטרקטיביות, אלה שלא נמכרות במחיר גבוה באמצעים אחרים. הפרסום הפרוגרמטי היה דרך למלא שטחי פרסום שאחרת לא היו מנוצלים.

במידה מסוימת זה עדיין כך, אבל הדברים משתנים. סמנכ"ל השיווק של פלטפורמת הפרסום Adform התייחס לשינוי במאמר באתר Digiday. לדבריו, מותגים מבינים שכדי להשיג את החשיפה הנחוצה ואת החדירה הרצויה למודעות של צרכנים ולהתבדל, הם חייבים לקיים נוכחות בכל הערוצים, בכל המסכים. אם עד לאחרונה חשיפה בולטת בהיקף גדול היתה רק בהישג ידם של מותגים עם תקציבי פרסום גדולים מאוד, אשר קנו את שטחי הפרסום ישירות, מכירת אותן הזדמנויות פרסום בתהליכים פרוגרמטיים, אוטומטיים, המוזילים את הפרסום, מתחילה לפתוח אפשרויות דומות גם בפני מפרסמים נוספים.

כל הצדדים נהנים מן האפשרויות החדשות. המו"לים המוכרים את שטחי הפרסום יכולים להבטיח לעצמם פרסום איכותי המנצל את כל ההיצע שלהם, כולל את שטחי הפרסום היקרים ביותר. בפני המפרסמים נפתחות יותר הזדמנויות פרסום, ויתרונות אלה אינם רק כמותיים אלא גם איכותיים, מכיוון שהמגמה לעבור לאמצעים פרוגרמטיים נשענת בין השאר על יכולת משופרת לאסוף ולנתח נתוני ביצועים. הטכנולוגיה מאפשרת כעת לאסוף נתונים אלה אפילו מפרסום בווידאו (או ב"מדיה עשירה"), אשר נוטה להשיג תוצאות טובות יותר מבאנרים. נתונים אלה מאפשרים התאמה בזמן אמת של הפרסום לצרכן, וכן ריטרגטינג כדי להפיק את המרב מן החשיפה המצטברת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here