פייסבוק, ריטרגטינג, והרשת החזותית

פייסבוק, ריטרגטינג, והרשת החזותית

הנוכחות הכמעט מוחלטת של פייסבוק במכשירים ניידים ובמחשבים, והמידע שהיא צוברת על משתמשים מזוהים, שמים אותה במקום ייחודי מבחינת יכולות המיקוד שלה — מקום שרק גוגל יכולה אולי להתחרות בו.

פייסבוק עובדת ללא הרף על הרחבה של היצע אפשרויות הפרסום שלה. היא כבר אפשרה לגורמים מסחריים להשתמש ביכולות המעקב שלה לצורך ריטרגטינג בעקבות פעולות של משתמשים מזוהים באתרי סחר וקניות. פירוש הדבר הוא שמפרסמים יכולים להשתמש בפייסבוק כדי להציג לאנשים שלא השלימו רכישה באתר שלהם את הפריטים שגילו בהם עניין כדי לעודד את המשתמשים להשלים את הקנייה.

כעת פייסבוק מרחיבה את היכולת הזאת לאינסטגרם שבשליטתה. בשונה מפייסבוק, אינסטגרם היא פלטפורמה חזותית מובהקת. בדומה לפינטרסט, אנשים משתמשים באינסטגרם כדי לקבל השראה חזותית ולהתרשם מפריטים שניתן לקנות. לפי מחקר של פייסבוק באינסטגרם, כ-75 אחוז ממשתמשי אינסטגרם הודו שדברי שראו באינסטגרם גרמו להם לבצע פעולות ו-60 אחוז מן המשתמשים אישרו שהם מגלים מוצרים חדשים באמצעות אינסטגרם.

בפייסבוק, שאינה פלטפורמה חזותית מובהקת, יכולת זו כבר הוכיחה את עצמה. מאות מיליוני משתמשים נחשפו למה שמכנה פייסבוק "פרסומות דינמיות" — פרסומות המבוססות ספציפית על פריטים שמשתמשים התעניינו בהם בעבר. לכן יש לפייסבוק סיבה טובה להשקיע מאמץ מיוחד בהסבת המידע ויכולות המעקב שברשותה לריטרגטינג באינסטגרם. הסיכוי של משתמשים שייראו תזכורות חזותיות מושכות של פריטים שידוע שיש להם עניין בהם להמשיך לרכישה גדול מאוד.

כדי לממש את הפוטנציאל הזה צריכה אינסטגרם להתמודד עם כמה אתגרים. בין השאר, היא צריכה להבטיח שאיכות התוכן החזותי שבו ישתמשו מפרסמים יהיה באיכות מספקת. היא צריכה גם ללמוד לנצל באופן חכם את המידה שברשותה. כשמדובר בריטרגטינג זה קצת פחות פשוט מאשר בפרסום רגיל מפני שלצורך ריטרגטינג מוצלח זקוקה הפלטפורמה לאסוף יותר מידע על פעולות המשתמשים באתרים חיצוניים. בראש ובראשונה היא צריכה לדעת, כמובן, אם המשתמש השלים את הקנייה של מוצר לפני שהיא מאתרת אותו כמועמד לריטרגטינג: מודעות שמנסות לשכנע מישהו להשלים קנייה שכבר בוצעה היא בזבוז של חשיפה.

עד כמה יצליח מימוש הפוטנציאל הזה — את זה נדע במהלך החודשים הבאים. בינתיים אפשר להתרשם ממרכיבי התהליך הנדרש ממפרסמים המעוניינים לנסות להשתמש בריטרגטינג באינסטגרם במדריך הברור הזה:

http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-retarget-instagram-ads

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here