מהי "הרשת החזותית"?

מהי "הרשת החזותית"?

בזמן האחרון מופיע לעתים קרובות יותר ויותר המונח "הרשת החזותית", the visual web. מה זה בדיוק ולמה זה חשוב?

סקרים ששאלו מנהלים בעולם השיווק והפרסום על הרשת החזותית מצאו הסכמה רחבה שהיא חשובה ושההשקעה בפרסום ברשת החזותית תגדל בעתיד הנראה לעין. לשאלה מהי הרשת החזותית, לעומת זאת, לאנשים שונים היו תשובות רבות ושונות.

האנשים שהתחילו להשתמש בביטוי הזה לא תמיד חושבים על אותם דברים. בין השאר, היו מי שחשבו שמדובר בתופעה של פחות תשומת לב לטקסט ויותר לתמונות, או של שימוש גובר בתמונות, למשל בדרך שבה מסתכלים אנשים על תוצאות חיפוש, המכילות כיום יותר ויותר תוכן חזותי. אחרים ייחסו את התופעה לשיתוף הנרחב של תוכן גולשים מצולם ולשימוש הגובר במכשירים ניידים; זה היה ההיבט השכיח ביותר בתשובות. היו גם משיבים שדיברו על התפתחות יכולות ניתוח המידע החזותי, שימוש בתמונות ובווידאו כמקור לנתונים שימושיים למשווקים ולגורמים אחרים.

למרות ההבדלים, אנשי שיווק מטעם מותגים שונים מאשרים שההשקעה במדיה חזותית — בתמונות ובווידאו ובסיפורים שניתן לספר באמצעותם — היא כיוון שבכוונתם להקדיש לו יותר תשומת לב ומשאבים. בהתאם לכך, גוברת תשומת הלב שלהם לפלטפורמות חברתיות המבוססות על מדיה חזותית. בין הפלטפורמות האלה, אינסטגרם ופינטרסט זוכות לעיקר תשומת הלב.

מה הסיבה לחשיבות הגוברת שמייחסים לפלטפורמות החזותיות? בפינטרסט, למשל, חושבים שתמונות עוזרות לאנשים לקלוט מידע בקלות ובמהירות. השימוש בפינטרסט גובר בתקופת החגים מפני שזה המקום האידאלי בעיניהם לחפש בו רעיונות למתנות. השילוב של היכולת לקנות את המוצרים שרואים בפינטרסט היה צעד הגיוני שנחל הצלחה.

יתרון פחות מובן מאליו של הרשת החזותית, אשר הוזכר בכתבה באתר ReadWrite, הוא שבשונה מפלטפורמות חברתיות מבוססות טקסט, ברשת החזותית כמעט שאין מקום להתנהגות בריונית או לוויכוחים מלוהטים אשר עלולים לדחות חלק מן המשתתפים. האווירה נשארת חיובית ומזמינה, ואלה תנאים טובים מנקודת נראות של מי שרוצים למכור.

אינסטגרם, אחת המרוויחות הגדולות מן ההתעניינות הגוברת מצד משווקים בשיווק חזותי, ערכה שינויים שנועדו להקל עליהם לעבוד איתה. בין השאר היא האריכה את משך פרסומות הווידאו שהיא מאפשרת להציג ל-60 שניות ופתחה את ממשק התכנות (API) למפרסמים. עדות לכך שאינסטגרם הפכה להיות יעד מועדף למפרסמים היא העובדה שיצרנית הבירה גינס החליטה להתחיל את הקמפיין האחרון שלה דווקא באינסטגרם, לפני הפרסום בטלוויזיה וברשתות החברתיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here