סודות ההצלחה של אתרי התוכן הפופולריים בפייסבוק

סודות ההצלחה של אתרי התוכן הפופולריים בפייסבוק

חלק גדול מן התעבורה באתרי תוכן בא מפייסבוק. עבור חלקם הרשת החברתית היא מקור התעבורה העיקרי. מה מקנה לאתרים את הפופולריות שלהם בפייסבוק?

תוכן איכותי ומעניין הוא כמובן התנאי הראשון. כאשר אנשים נתקלים בתוכן מעניין הם משתפים בו אחרים וכך התוכן זוכה לתפוצה והאתרים נהנים מתעבורה מוגברת ועל ידי כך משיפור בהכנסות. אבל כדי לבלוט ולמשוך קהל בתנאי התחרות הקשים השוררים במדיה החברתית צריך לעשות יותר מזה. האתר Digiday בדק עם כמה מן האתרים הפופולריים ביותר בפייסבוק בבריטניה איך הם משיגים את הפופולריות שלהם.

מן התשובות שהתקבלו עולה שאמנם אין נוסחה אחת להצלחה, אבל שהצלחה במדיה החברתית תלויה בפיתוח אסטרטגיה על בסיס ניתוח והבנה של קהל היעד.

ב-BBC הדגישו את ניתוח הנתונים המתמיד שהם עורכים כדי להבין מה מצליח במדיה החברתית וכיצד להגיב לתכתיבים של אתרים כמו פייסבוק. לדוגמה, בתגובה להרצה האוטומטית של סרטונים ללא קול בפייסבוק התחיל הארגון להפיק סרטונים עם טקסט המבהיר במה הם עוסקים גם ללא שמע. את אתר הספורט Goal.com הוביל ניתוח הנתונים להפקה של יותר אינפוגרפיקה — תוכן חזותי העוזר להמחשה של נתונים וזוכה לפופולריות רבה ברשתות החברתיות. האתר גם גילה שמודעות בפייסבוק עם תמונות של שחקנים דווקא מליגות נמוכות מחוללת לחיצות רבות, עובדה שאותה הם מייחסים לכך שאוהדים רגילים יותר לראות תמונות של שחקנים בולטים יותר.

בקבוצת Trinity Mirror, המפעילה בין השאר אתרי חדשות פופולריים, הבינו שהמפתח להצלחה במדיה החברתית טמון במובייל, ולכן דאגו שכפתורי השיתוף החברתיים יישארו גלויים תמיד, גם כאשר גוללים את התוכן. הם גם מקדמים דפים שלהם בפייסבוק באמצעות מודעות, אך אינם מקדמים כתבות באופן מלאכותי. לדעתם, הדבר עלול לפגוע במוניטין של הארגון כמקור מאוזן לידיעות. באחד מן האתרים של האינדיפנדנט, לעומת זאת, הפקת התוכן נעשית מראש כך שהידיעות יתאימו בסגנונן להפצה במדיה החברתית.

בשונה מארגוני תוכן רבים המפקידים פעילותם במדיה החברתית בידי צוות מיוחד, בטלגרף בחרו דווקא בשיתוף נרחב של עיתונאים ושל מחלקות השונות בפעילות ברשת החברתית. כך מושגים קשר הדוק יותר בין הפעילות במדיה החברתית לבין התוכן העיתונאי עצמו ותקשורת משופרת בין העיתונים לבין הקהל. לדברי אנשי המדיה החברתית בארגון, הקהל ברשתות החברתיות חש בהבדל ומגיב לו באופן חיובי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here