ניהול מוניטין
ניהול מוניטין הוא פעילות שנועדה להשפיע על הפרופיל של אנשים, חברות ומותגים בדרך שתשקף בצורה חיובית ורצויה את הישגיהם, את ערכיהם ואת התדמית הרצויה להם. תחום פעילות זה ממשיך את הפרקטיקות שהחלו עוד לפני עידן האינטרנט בניהול יחסי ציבור לטווח הארוך. כיום, ניהול מוניטין מתמקד באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות ובתוצאות מנועי חיפוש.
ישנם סוגים שונים פרקטיקות ניהול מוניטין וחלקן נמצאות בתחומים אפורים מבחינה אתית. המטרה הכללית של כולן היא לצמצם את חשיפתם של אנשים למידע ולדעות שליליים ולהגביר את החשיפה לתוכן המשרת את התדמית הרצויה, בעיקר על ידי טקטיקות SEO המשפיעות על מיקום תוצאות חיפוש שונות.
ניהול מוניטין הוא פעולה של דחיקת תוצאות שליליות ממוניטין של אדם, חברה או מותג למקום נמוך יותר בתוצאות החיפוש כדי להקטין את החשיפה להן וכך להקטין את הפגיעה במוניטין של האדם או הגוף. תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים הן המטרה העיקרית למאמצי ניהול מוניטין.
בעוד שמרבית הפעילות בתחום ניהול המוניטין מתמקדת בהשפעה עקיפה על תוצאות חיפוש, במאי 2014 הכיר בית המשפט הגבוה של האיחוד האירופי בזכותם של אנשים להישכח, והורה לגוגל (הפסיקה הוחלה מאוחר יותר על מנועי חיפוש אחרים) לכבד בקשות של אנשים להסיר מתוצאות החיפוש אזכורים שלהם כדי להגן עליהם מפני נזק תדמיתי ארוך טווח בגין אזכורים בלתי רצויים.