יותר משתמשים חוסמים פרסומות ולא תמיד זה רע

יותר משתמשים חוסמים פרסומות ולא תמיד זה רע

בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה דרמטית בשימוש בחוסמי פרסומות. בדרך כלל מדברים על כך כעל בעיה לתעשיית הפרסום. האם זה תמיד נכון?

בארצות הברית, לפחות 16 אחוז מאוכלוסיית המשתמשים הכללית הכוללת משתמשים בחוסמי פרסומות. באתרים מסוימים, במיוחד באתרים המשרתים בעיקר קהל צעיר או באתרים העוסקים בטכנולוגיה, שיעור המשתמשים החוסמים את הפרסומות גבוה הרבה יותר. ההפסד הכספי כתוצאה מהתנהגות זו מוערך במיליארדי דולרים.

הדרך האגרסיבית ביותר שבה בוחרים ספקי תוכן מסוימים להתמודד עם הבעיה היא למנוע את הגישה לתוכן שלהם ממשתמשים עם חוסמי פרסומות. חברות טכנולוגיה מסוימות מציעות כיום דרכים לעקוף את חוסמי הפרסומות, בין השאר על ידי הגשה שלהם מפלטפורמה מבוזרת המקשה על החסימה. על ידי כך הם מצליחים לחשוף לפרסומות לפחות חלק מן הקהל המשתמש בחוסמי פרסומות.

הדעות חלוקות בנוגע לשאלה אם כדאי להם לעשות זאת. ברור שבטווח המידי, לאתרים שרווחיהם תלויים בהצגת פרסומות, יש סיבה טובה להתאמץ להגן על מקור ההכנסה שלהם. אבל יש גורמים בענף אשר לדעתם צריך וכדאי להתייחס לחסימת הפרסומות כאל מסר מצד המשתמשים שרצוי להתחשב בו כדי לא לאבד את נאמנותם. יש אתרים אשר פונים למצפונם של אנשים המשתמשים בחוסמי פרסומות. כאשר הם מזהים חסימת פרסומות הם מציגים למשתמש מסר שבו הם מבקשים מן המשתמשים לשקול לבטל את החסימה כדי לתמוך באתר. לבקשות כאלה, לפי אתרים שעושים זאת, יש שיעור לא מבוטל של היענות. משתמשים אשר מעריכים את השירות שהם מקבלים בפלטפורמות ובאתרים מסוימים מפגינים נכונות להיחשף לפרסומות באופן סלקטיבי כאשר הפרסומות מממנות שירות שהם מעוניינים לתמוך בו וכאשר הפרסום נעשה תוך התחשבות בהעדפותיהם. לדוגמה, סקרי משתמשים מצאו שנכונותם של אנשים להיחשף לפרסומות עולה כאשר הפרסומות פחות מטרידות חזותית. רבים מהם אמרו שיהיו מוכנים לצפות בפרסומות טקסט או תמונות סטטיות שאינן מפריעות לחווייתם כמשתמשים.

במקביל מתגבשת בענף גם ההבנה שכמו פרמטרים אחרים שתעשיית הפרסום יכולה לשאוב מהם תובנות שימושיות על המשתמשים ועל העדפותיהם, גם השימוש בחוסמי פרסומות יכול בעצם להיות מקור למידע חשוב שניתן לנצל. עצם השימוש בחוסמי פרסומות מזהה משתמשים באופן די אמין כצעירים, לרוב גברים, עם התמצאות ועניין בטכנולוגיה. זו קבוצת צרכנים מעניינת ביותר עבור מפרסמים מסוימים אשר מתחילים כעת להתמקד באנשים המשתמשים בחוסמי פרסומות בתור קהל יעד ספציפי שאליו הם מנסים להגיע. דווקא השימוש שלהם בחוסמי פרסומות מזהה ומאפיין אותם כקהל יעד מובהק יותר למסרים שיווקיים מסוימים.

ברור שהשאלה כיצד להציג להם את המסרים היא שאלה מאתגרת. הם הרי משתמשים בכלי חסימה אשר מפריעים, בין השאר, להשתמש בעוגיות ובאלמנטים מוטבעים. השימוש שלהם בחוסמי פרסומות פירושו גם שיכולות להיות תגובות שליליות מצידם לניסיונות לעקוף את החסימה. הפתרונות המתאימים לשאלה משתנים ממקרה למקרה. לפעמים שימוש זהיר באמצעים לעקיפת חוסמי הפרסומות יכולים להצליח. אבל באתרים מסוימים יכולים הפתרונות לכלול תוכן אלטרנטיבי אשר נראה כאשר הפרסומות הרגילות חסומות ואשר מציע למשתמשים אלה מידע או אפשרויות קנייה שעשויים לעניין אותם, או מעבר לסוגים חדשים של פרסום המביאים בחשבון את הסיבות שיש למשתמשים לחסום את הפרסומות המסורתיות.

One thought on “יותר משתמשים חוסמים פרסומות ולא תמיד זה רע”

  1. Pingback: פרסומות בתקופת בחירות | AdOps | אדאופס
  2. Trackback: פרסומות בתקופת בחירות | AdOps | אדאופס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here