טעויות שמפתחי אפליקציות תוכן צריכים להימנע מהן

טעויות שמפתחי אפליקציות תוכן צריכים להימנע מהן

אם רוב השימוש במכשירים ניידים נעשה דרך אפליקציות ייעודיות, מדוע משתמשים ממהרים כל כך לנטוש את אפליקציות התוכן?

למרות הדעה שאפליקציות למובייל יתפסו את מקומם של אתרי אינטרנט מותאמים למכשירים ניידים, למו"לים של תוכן דיגיטלי עדיין יש סיבות טובות להמשיך לטפח אתרים מותאמים למובייל. אבל גם אין להתעלם מכך שאפליקציות ייעודיות של ספקי התוכן אכן זוכות למידה לא מבוטלת של פופולריות. כ-86 אחוזים מזמן השימוש של משתמשי מובייל במכשירים שלהם נעשה באפליקציות ייעודיות, וביניהן גם אפליקציות של ספקי תוכן.

אלא שמו"לים רבים אשר מחליטים להציע לקהל שלהם אפליקציות ייעודיות עושים טעויות אשר פוגעות בפוטנציאל הטמון באפליקציות כאלה.

טעות שכיחה, במיוחד של מו"לים כמו ארגוני חדשות, היא הצעה של יותר מדי אפליקציות. ארגונים כאלה מנסים לפעמים להציע לקהל שלהם אפליקציות לתחומי עניין שונים — חדשות כלליות, ספורט, טורי דעות, טכנולוגיה וכדומה — אבל הגישה הזאת לא הוכיחה את עצמה; עבור המשתמשים, ריבוי האפליקציות לתוכן מאותו המקור נוטה לסבך ולתסכל, ומו"לים שניסו גישה זו, כמו הניו יורק טיימס, מתחילים לנטוש אותה ולהתרכז באפליקציה מרכזית אחת.

ברוב האפליקציות המספקות תוכן מתחדש הנטייה היא להציג אותו כרצף אינסופי של עדכונים וחדשות: תמיד אפשר להמשיך לגלול את העדכונים ולהגיע לעדכונים נוספים, ישנים יותר. אך מתברר שבאפליקציות למובייל, דווקא הגבלה של אורך רצפי העדכונים יכולה להתאים יותר לצורת השימוש בהן. הנטייה של משתמשים היא להשתמש באפליקציות שהם אוהבים לעתים תכופות ולמשך פרקי זמן קצרים יחסית. דווקא אפליקציות עם כמות עדכונים מוגבלת אשר מתחדשת מדי יום, כך שבכל יום יכולים המשתמשים למצוא תוכן חדש ולסיים את קריאת התוכן החדש עד סופו, זוכות להצלחה בקרב משתמשים. מתברר שיש דבר מה מספק עבור המשתמש בידיעה שהוא סיים להתעדכן לאותו יום, ושביום הבא יצפו לו שוב עדכונים חדשים בכמות הנכונה.

בשל ההתעדכנות התכופה של משתמשי מכשירים ניידים, בחירת שעת הפרסום של חומר חדש גם היא דבר חשוב. כאשר משתמשים חוזרים לאפליקציה כדי להתעדכן דרכה הם מצפים למצוא בה תוכן חדש. כדי לדעת מהי השעה הטובה ביותר לפרסום עדכונים חדשים צריכים מו"לים לעקוב אחר דפוסי הצריכה של התוכן על ידי קהל היעד שלהם. אוכלוסיות שונות צורכות מידע שונה בשעות שונות ובצורות שונות. לדוגמה, בעוד שבשעות היום יותר תוכן נצרך בדסקטופ, בשעות הערב עולה השימוש במכשירים ניידים, ואז גם יש לאנשים יותר זמן פנוי לקריאת חדשות ועדכונים. הורים המשכיבים את ילדיהם לישון מתפנים לקרוא את העדכונים רק בשעות הערב, ופרסום תוכן חדש המיועד לאוכלוסיות כאלה סמוך למועד הצריכה הצפוי יעזור לו לקבל חשיפה מרבית. לעומת זאת, סביר להניח שמידע כלכלי היכול לשרת את צרכניו במהלך היום מתאים יותר לפרסום דווקא בשעות הבוקר. תזמון מדויק גורם למשתמשים להרגיש שהם מקבלים עדכונים חדשים בזמן הנכון, והדבר מגביר את נאמנותם לאפליקציה המספקת להם את המידע.

מתברר שאחת הסיבות השכיחות ביותר להסרה של אפליקציות ממכשירים ניידים היא התנהגות מטרידה של אפליקציות. התרעות תכופות נתפסות כמטרידות במיוחד, ומשתמשים תופסים מטרד זה כחמור יותר אפילו מקשיים להשתמש באפליקציה. מפתחים מתפתים להשתמש בהתרעות כדי לגרום למשתמשים לחזור לאפליקציות שלהם, אבל בדרך כלל בחירה זו אינה משיגה את המטרה הרצויה. במקרים מיוחדים משתמשים אכן עשויים לרצות לקבל התרעות תכופות, אך במקרה כזה, הבחירה אם לקבל אותם צריכה להיות נתונה בידיהם. כאשר מפתחי אפליקציות כן בוחרים להשתמש בהתרעות, עליהם לוודא שהתרעות אלה יהיו באמת שימושיות ומועילות למשתמשים. עדכונים מקדימים על אירועים חדשותיים, למשל, בדרך כלל אינם מספיק חשובים בשביל להפריע למשתמשים. הם מעדיפים שיודיעו להם רק כאשר קורה משהו חשוב במיוחד.

עדיין אין נוסחה פשוטה לבניית אפליקציית תוכן שמשתמשים יישארו נאמנים לה, אבל נראה שמרכיביה חייבים לכלול תוכן מעניין ומועיל המתעדכן לעתים תכופות; כיבוד זמנם של המשתמשים והתאמה של התוכן ומועדי פרסומו לדפוסי הצריכה ולהעדפותיהם; והישארות עם יד על הדופק כדי לבדוק מה באמת מתקבל יפה ומה מפריע. שימוש מושכל בידע זה כדי לספק למשתמשים את חוויית השימוש הטובה ביותר חיוני להצלחה.

מקור: http://digiday.com/publishers/nielsenes-publishers-mobile-app-mistakes

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here