השנה שחלפה בפרסום הפרוגרמטי

השנה שחלפה בפרסום הפרוגרמטי

פרסום פרוגרמטי הוא אחד הנושאים החמים ביותר בענף המדיה הדיגיטלית, ובמהלך 2014 היינו עדים להתגברות הדרגתית על החששות מפני פרסום פרוגרמטי, אבל בסוף השנה עדיין נראה שתחום זה עדיין סובל מבעיות.

הבעיות שעליהן הצביע האתר Digiday בסיכום שפירסם לרגל סוף השנה ממשיכות לגרום לספקות ולחוסר ביטחון בנוגע לשימוש בפרסום פרוגרמטי. אלה מתווספות לכך שעדיין יש גורמים בענף המדיה הדיגיטלית שאינם מבינים היטב את החידושים הפרוגרמטיים ומעדיפים לדבוק כל כמה שאפשר בשיטות המסחר הישנות.

בעיה רצינית במיוחד היא בעיית ההונאה, בעיקר מצד מו"לים אשר מנסים לנפח את נתוני החשיפה לפרסומות על חשבון המפרסמים. ההכרה בחומרת הבעיה הובילה ליוזמות מצד גופים מובילים בתעשיית הפרסום אשר מנסים כעת לשתף פעולה לצורך צמצום הבעיה.

עוד בעיה שחוזרת ומוזכרת (גם אצלנו) היא בעיית ה-viewability של פרסום: כיצד למדוד וכיצד לתמחר חשיפה לפרסום. פיתוח סטנדרטים מוסכמים הם אחת הדרכים להתמודד עם בעיה זו, אבל קושי נוסף שמעיב על ענף הפרסום בכלל ועל הסחר הפרוגרמטי בפרסום בפרט הוא בעיית השקיפות. הן בצד מו"לים והן המפרסמים לא תמיד ברור מה קורה עם התקציבים שלהם.

שנת 2014 היתה שנה של מיזוגים ורכישות בענף הפרסום בכלל, ובפרט בתחום הפרסום הפרוגרמטי, אשר הולך ומתרכז בידי חברות ענק, ביניהן פייסבוק ויאהו.

http://digiday.com/publishers/5-things-learned-programmatic-2014/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here