איכות הפרסום יורדת: יותר הונאה ותוכן בלתי הולם, פחות צפיות

איכות הפרסום יורדת: יותר הונאה ותוכן בלתי הולם, פחות צפיות

נתונים המובאים בדו"ח של Integral Ad Science, חברה המספקת מידע לתעשיית הפרסום, מצביעים על עלייה בשכיחותם של כמה סוגי בעיות בפרסום במדיה הדיגיטלית ברבעון האחרון של שנת 2014.

ההערכה הכוללת של איכות המודעות שנסחרו באמצעות רשתות הפרסום ובורסות מודעות ירדה לעומת הערכות קודמות, וזהו המשך של מגמה שנרשמה גם ברבעונים קודמים. הערכה זו נעשית לפי שורה של קריטריונים — מרמתו החזותית של התוכן ועד ליושר בפרסום. בפרט חלה עלייה מסוימת בשכיחות ההונאה בפרסום. כמעט 14% מן המודעות שנסחרו באמצעות רשתות ובורסות פרסום היו מקרי הונאה.

שינוי לרעה נרשם גם בבקרה על התאמת הפרסום למקומות הפרסום. קטגוריה זו נקראת "סיכון למותג" (brand risk), והכוונה בכך היא לפגיעה הנגרמת למותג עקב קישורו לתוכן בלתי הולם (כמו אלימות, פורנוגרפיה, סמים ואלכוהול והורדות בלתי חוקיות). "בטיחות המותג" של מו"לים (אתרי אינטרנט או מפעילי אפליקציות) נפגעת כאשר משתמשיהם נחשפים לפרסומת בעלת תוכן בלתי הולם. "בטיחות המותג" של מפרסם עלולה להיפגע כאשר פרסומת מטעמו מופיעה באתר בעל תוכן בלתי הולם (כמו אתר הורדות בלתי חוקיות). פלטפורמות פרסום מציעות ללקוחותיהם (המפרסמים עצמם והמו"לים שאצלם מופיע הפרסום) אמצעי בקרה אשר אמורים, בין השאר, למנוע תקריות כאלה. השינוי לרעה המוזכר בדו"ח פירושו שרמת הבקרה בתחום זה ירדה.

לבסוף, ירידה נרשמה גם מבחינת שיעור הצפייה הכללי במודעות, וגם כאן זהו המשך של מגמה הניכרת גם בנתונים מרבעונים קודמים. שיעור הירידה המדויק תלוי בשיטת המדידה. לפי אחד המדדים, צפייה במודעה נחשב כל אירוע שבו לפחות מחצית המודעה גלויה לעין למשך שנייה אחת לפחות. לפי מדד זה שיעור הצפייה במודעות הנרכשות באמצעות רשתות או בורסות פרסום הוא מעט יותר משליש. לפי מדדים מחמירים יותר, הדורשים שהמודעה תהיה גלויה לעין למשך זמן רב יותר, שיעור הצפייה נמוך הרבה יותר.

הדו"ח האחרון כולל לראשונה גם התייחסות לפרסום בווידאו. לפי הנתונים המובאים בו, שיעור ההונאה בפרסום בווידאו עומד על 15%. שיעור הסיכון הכולל למותגים מתקרב ל-19% (אך מחולק לשלוש דרגות סיכון — בינוני, גבוה, וגבוה מאוד — ורוב מקרי הסיכון נמצאים בתחום הבינוני). שיעור הצפייה במודעות וידאו עומד על 30% לפי מדד הדורש שהמודעה תהיה גלויה לעין לפחות במשך שתי שניות רצופות. שיעור מודעות הווידאו שרצו עד סופן הוא אמנם מעל 76%, אבל רק 20% מהן היו גלויות לעין במשך כל זמן ריצתן.

סיכום של תוצאות הדו"ח נמצא במסמך זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here