הסוף להסתרה?

הסוף להסתרה?

בהרבה אתרים יש מעברונים או פופ-אפים בצורת שכבה עליונה הדורשת פעולה מצד המשתמש כדי להגיע לתוכן המבוקש. גוגל החליטה להילחם בתופעה.

גוגל מעדכנת ללא הרף את אלגוריתם החיפוש הקובע אילו תוצאות מתקבלות בתגובה לאילו מונחי חיפוש, ובאיזה סדר. חלק מן השינויים האלה קטנים, הדרגתיים ומצטברים. במקרים אחרים מדובר בעדכונים שמטפלים בבעיות מוגדרות ושמטרתן המפורשת היא ללחוץ על מפעילי אתרים לעשות בהם שינויים לטובת המשתמשים.

גוגל מעוניינת שמנוע החיפוש שלה יספק למשתמשים את תוצאות החיפוש הטובות או האיכותיות ביותר תחילה, והיא מנסה להשיג זאת בעזרת שורה ארוכה של מדדי איכות. אחד הוותיקים והמוכרים שבהם הוא מספר הקישורים לדפים מסוימים — קריטריון המבוסס על ההנחה שככל שיש ברחבי הרשת יותר קישורים לדף או לאתר מסוים, פירוש הדבר שהתוכן שבו איכותי יותר.

עם השנים הגדילה גוגל בהדרגה את סוגי הקריטריונים שלפיהם היא קובעת את מדיניות הדירוג שלה. כעת הם כוללים לא רק מדדי איכות, אלא גם מדדי בטיחות ומדדים הנוגעים לחוויית המשתמש. לדוגמה, תמיכה בתקשורת מאובטחת (https), דבר שעוזר לשמור על פרטיות המשתמש ומגביר את הוודאות בנוגע לאותנטיות של האתר, מעלה את הדירוג של אתרים.

בגלל השימוש הנרחב במכשירים ניידים, גוגל מייחסת בשנים האחרונות משקל גובר לקריטריונים שנוגעים ספציפית למשתמשי מובייל — בראש ובראשונה לעצם ההתאמה של אתרים למסכים קטנים. אתרים שאינם רספונסיביים עלולים כעת להיפגע בדירוגם בתוצאות החיפוש. (בינתיים גוגל גם מסמנת אתרים מותאמים למובייל בתוצאות החיפוש, אבל סימון זה צפוי להיעלם: אתרים שאינם מותאמים למובייל פשוט יקבלו דירוג נמוך יותר.)

לאחרונה הודיעה גוגל שבכוונתה להשתמש בשוט הדירוג כדי להילחם בתופעה המטרידה של פרסומות המכסות את כל שטח המסך, או חלק ניכר ממנו, מסתירות את התוכן שאליו מנסים המשתמשים להגיע ומפריעות להגיע אליו. המודעות וההודעות האלה מעצבנות בדסקטופ, ובמובייל הן יכולות לעצבן אפילו יותר, מפני שבמסך הקטן קשה יותר למצוא היכן בדיוק צריך ללחוץ כדי להיפטר מן השכבה המסתירה, וקל יותר לגעת בטעות במקום הלא נכון ולהגיע בעקבות הפרסומת למקום שונה מאשר התוכן שאליו מנסים להגיע.

גוגל אינה מתכוונת להתייחס ללא הבחנה לכל השימושים בטכניקה הזאת. בפוסט בבלוג הרשמי, המסביר את מדיניותה, מבהירה גוגל שהיא אינה מתכוונת לפגוע בדירוג של אתרים המשתמשים בשיטה זו להצגת מידע או אלמנטים המצדיקים זאת, למשל כאשר שכבה כזאת משמשת להזנת פרטי הזדהות או כניסה לתוכן מוגבל, או הודעות שאתרים חייבים להציג לפי חוק (כמו הודעה על שימוש בעוגיות באתרים הפועלים באירופה). אפשר אפילו להמשיך להשתמש בטכניקה הזאת להצגת פרסומות כל עוד הפרסומת מאפשרת למשתמש לסלק אותה בקלות ומוגבלת לשטח מסך "סביר" (מהו "סביר"? גוגל לא מגדירה זאת בבירור בינתיים).

קריטריון זה אמור להשפיע תוצאות החיפוש החל מינואר 2017, כדי לתת לאתרים זמן להתאים את עצמם לקריטריונים החדשים מבלי להיפגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here