האם ציפינו ליותר מדי מפרסום ילידי?

האם ציפינו ליותר מדי מפרסום ילידי?

פרסום ילידי נחשב בשנתיים האחרונות לאחת ההבטחות הגדולות בפרסום. אז מדוע מפרסמים מתחילים להתרחק ממנו?

פרסום ילידי (native advertising), תוכן פרסומי המופיע במתכונת שאינה שונה מן התוכן הרגיל של האתר או הפלטפורמה שבו הוא מוצג, נחשב עד לא מזמן לכיוון מבטיח, במיוחד במובייל. האפקטיביות של פרסומות רגילות פחתה בגלל עוורון באנרים (ההתרגלות של משתמשים להתעלם מפרסומות) או חסימת פרסומות, בין אם מצד המשתמשים עצמם ובין עם על ידי הדפדפנים עצמם, והפרסום הילידי נראה כמו פתרון לבעיה.

בשנה-שנתיים שעברו נרשמה עלייה בפנייה בפרסום בצורת תוכן הדומה לתוכן האמיתי שסביבו. אבל עכשיו הדברים מתחילים להיראות אחרת וההתלהבות פוחתת. למרות ההצלחה הראשונית של הגישה הזאת, משתמשים התחילו לפתח חושים מחודדים יותר ולמדו לפעמים לזהות תוכן פרסומי ולהתעלם ממנו, כפי שלמדו להתעלם מפרסומות רגילות. וגם מפתחי חוסמי פרסומות, מצידם, התחילו לחשוב על דרכים לחסום גם צורות כאלה של פרסום. כך מצאה את עצמה תעשיית הפרסום פעם נוספת בפני בעיות דומות לאלה שבגללן היא פנתה לפרסום ילידי.

המקרים שבהם התוכן הפרסומי לא סומן מספיק בבירור והשאיר יותר מדי מקום לטעות בנוגע למהותו יצרו בעיות אחרות. ספקי התוכן שאימצו סוג כזה של פרסום נפגעו מירידה באמון מצד הקהל שלהם. צרכני התוכן התחילו לחוש מרומים כשהתברר להם שחלק מן התוכן שמוגש להם אינו תוכן אותנטי אלא פרסומות במסווה.

מאותה הסיבה התחילו רגולטורים לחקור את הפרקטיקה הזאת ולדרוש סימון ברור יותר של תוכן פרסומי — דרישה שיישומה פוגע ישירות בסיבה להצלחת הפרסום הילידי ומקטינה את האפקטיביות שלו.

בנוסף לבעיות האלה יש גם בעיה כלכלית. בהשוואה לקמפיין פרסום רגיל, הפקה של תוכן ייעודי לפלטפורמות שונות, שצריך להשתלב בכל אחת מהן בהתאם לאופיה, היא מבצע יקר ומסובך הכרוך ביותר עבודה של יותר אנשים. אמנם נעשו מאמצים להתגבר על חלק מן הקושי באמצעים טכנולוגיים, אבל התרומה של הפתרונות האלה לכדאיות של קמפיינים של פרסום ילידי נותרת מוגבלת.

פירוש הדברים אינו שהפרסום הילידי עומד להיעלם. יש מקומות שבהם תוכן ממומן או מודעות הדומות לתוכן אחר ימשיכו להיות אפשרות כדאית. אבל כן מתברר שפרסום ילידי אינו פתרון קסם לבעיות שבפרסום מסורתי, ושהוא אינו מתאים לכל אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here