אפל החליטה: הגיע הזמן להיפרד מן הפרסומות

אפל החליטה: הגיע הזמן להיפרד מן הפרסומות

אפל החליטה לחסל את הפרסומות המוטבעות ב-web, וכנראה שזה מה שיקרה.

בעדכון הבא של מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים תוסיף אפל חסימת פרסומות מובנית בדפדפן ספארי הנכלל במערכת ההפעלה. לצעד זה יהיו השפעות מרחיקות לכת על עולם הפרסום יותר מאשר להחלטות של מוזילה וגוגל לחסום אלמנטים בפלאש. לפלאש יש חלופות. על פי רוב אפשר להשיג את מה שניתן לעשות בפלאש גם באמצעות טכנולוגיות פתוחות עדכניות.

חסימת פרסומות כללית, גם ב-HTML5, היא דבר שונה לגמרי. וכאשר צעד זה בא מצידה של אפל, אי-אפשר יהיה להתעלם ממנו. ספארי, הדפדפן המובנה במערכת ההפעלה של אפל, חולש על למעלה מ-40 אחוזים משוק הדפדפנים הניידים, ועם היקף השימוש הנוכחי במכשירים ניידים, זהו בעצם הדפדפן החשוב ביותר מנקודת ראותם של ספקי תוכן ומפרסמים. אם אי-אפשר יהיה להציג באנרים בדפדפן הזה, פירוש הדבר מכה אנושה וכנראה סופית לפרסום בבאנרים בכלל.

אי-אפשר לומר שהיעלמות הבאנרים לא היתה צפויה. ההחלטה של אפל רק גורמת לכך שזה יקרה עכשיו: עד סוף השנה צפוי השינוי להגיע לרוב משתמשי המכשירים הניידים של אפל.

אפל מעוניינת לשפר את חוויית השימוש. באמצעות צעד זה היא בעצם דוחפת אותם לעבור לצורות פרסום אחרות, שלפחות מבחינה חזותית אינן נוטות להפריע. הכוונה היא בראש ובראשונה לפרסום ילידי או תוכן ממומן.

הפרסום הילידי התפתח מאוד בשנים האחרונות, אבל גם עורר חששות מצד גורמים שונים בשל טשטוש הגבולות בין פרסום לתוכן אותנטי שהוא גרר. מפעילי אתרי תוכן חוששים מן הנזק הפוטנציאלי שיכול תוכן שיווקי לגרום לאמינות שלהם. והמפרסמים עצמם חייבים לציית לתקנות שונות למניעת הטעייה; במקומות מסוימים, פרסומת שאינה מזוהה בבירור כפרסומת הוא עבירה על החוק. אבל עכשיו לא נשארה יותר לאף אחד ברירה. אי-אפשר להמשיך לפרסם בבאנרים.

הן המפרסמים והן ספקי התוכן יאלצו עכשיו יותר מאי-פעם להתמודד עם השאלות האתיות והטכניות העולות מן הצורך הגובר לעבור לפרסום שעיקרו בצורת תוכן, מכיוון שלפרסום עצמו אין תחליף. הפרסום הוא בדרך כלל מקור ההכנסה של ספקי התוכן, והם תלויים בו כפי שהמפרסמים תלויים בספקי התוכן. עדיין לא ברורות ההשלכות שיהיו לשינוי. ההערכות הנוכחיות הן שמלבד תוכן ממומן באתרי תוכן רגילים יופיעו יותר אתרים שיהפכו את העיסוק במוצרים ובשירותים שהם מפרסמים חלק אינטגרלי מן המודל העסקי שלהם וכך יימנעו מן הקשיים המכבידים על אתרי תוכן אחרים. אבל מכיוון שהחרב מונחת עכשיו על צווארם של גורמים כה רבים בתעשיית הפרסום, יתכן שנראה בחודשים הקרובים רעיונות חדשים ויצירתיים להתמודד עם התנאים המשתנים.

One thought on “אפל החליטה: הגיע הזמן להיפרד מן הפרסומות”

  1. אבי says:

    הם רוצים שכל הפרסום יעבור דרכם, והם יקבלו את תמורתו במקום בעלי האתרים.
    זה הרי שקוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here