במה שונה הפרסום בלינקדאין?

במה שונה הפרסום בלינקדאין?

הרשת החברתית העסקית מחזיקה במידע ייחודי על השתייכותם הארגונית של חבריה ומציעה לעסקים אפשרויות פרסום שאינן קיימות במקומות אחרים.

כשחושבים על פלטפורמות חברתיות, רוב האנשים חושבים קודם כל על פייסבוק, ואחר כך אולי על טוויטר (אשר מנסה כעת לשנות את תדמיתה ולגרום לאנשים לחשוב עליה לא כעל מתחרה של פייסבוק אלא כעל פלטפורמת חדשות) ועל גוגל פלוס. פחות אנשים חושבים על LinkedIn, מפני שרשת חברתית זו אינה פונה לקהל הרחב אלא לקהל מקצועי, ובמיוחד לקהל מעולם העסקים. אבל ללינקדאין בסיס משתמשים עולמי מרשים, כ-450 מיליון משתמשים רשומים ולמעלה ממאה מיליון משתמשים פעילים (כלומר כאלה שפעילים בה לפחות פעם בחודש). לינקדאין נרכשה לאחרונה על ידי מיקרוסופט, המנסה להרחיב את אחיזתה בעולם העסקי, שבו נמכרים רוב המוצרים והשירותים שלה.

בחודש שעבר התחילה החברה להציע מערכת משלה למעקב אחר ביצועי הפרסום בלינקדאין, conversion tracking. זאת מערכת שמייתרת את הצורך של מפרסמים להשתמש בשירותים של צד שלישי כלשהו כדי להבין מתי פרסום בלינקדאין הוביל להמרה, כלומר לביצוע הפעולה הרצויה באתר שלהם. כדי לאפשר למערכת לספק להם את התמונה המלאה הזאת צריכים מפרסמים רק להוסיף את הקוד שהיא מספקת לאתר שלהם ולהגדיר את את הפעולה שתיחשב להמרה.

עד כאן הרעיון דומה לפרסום בפלטפורמות חברתיות ופלטפורמות פרסום אחרות. אלא שלינקאדאין לא רק חולשת על קהל משתמשים מיוחד, אלא גם מחזיקה במידע מיוחד על אודות המשתמשים שלה, וזה יכול להיות מידע יקר ערך, שאינו נמצא בידי פלטפורמות פרסום אחרות, המתמקדות רובן ככולן בפרסום למשתמשים אינדיבידואליים.

בזכות המידע שיש בידי לינקדאין על הארגונים שאליהם שייכים משתמשיה ועל התפקידים שהם ממלאים בהם, היא מציעה למפרסמים של שירותים לעסקים אפשרויות שאינן קיימות במקומות אחרים. לדוגמה, היא מאפשרת למפרסמים לפלח את הנתונים על ביצועי הקמפיין שלהם לפי קטגוריות כמו, למשל תפקיד בארגון, ולראות אם הן משפיעות יותר על מנהלים של יחידות מסוגים מסוימים (למשל על מנהלי מכירות או מנהלי IT), או בענפים מסוימים יותר (למשל מענף המזון או הפיננסים). המידע הזה מאפשר למפרסמים למקד את הפרסום בקהל יעד עסקי רלוונטי, למשל במנהלים של חברות מענפים מסוימים, אם מתברר ששם נמצא רוב הביקוש הפוטנציאלי לשירותים שהם מציעים.

הכלים האלה מתמקדים בשירותים לעסקים (B2B), אבל לינקדאין פועלת להרחבת יכולותיה כדי להתאים את עצמה לפרסום מגוון יותר, והיא מנסה גם לגייס מפרסמים נוספים. בשל אופי המשתמשים והפעילות בלינקדאין, צפוי פרסום לצרכנים פרטיים ברשת זו להתמקד יותר מאשר במקומות אחרים בשוק היוקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here