איך נכון לפרסם במובייל?

איך נכון לפרסם במובייל?

צרכנים מבלים יותר זמן בשימוש במכשירים ניידים, אבל רווחי הפרסום מהם עדיין קטנים יחסית. פרסום ילידי עשוי לשנות זאת.

מכיוון שבענף הפרסום כולם יודעים שפרסום במובייל פחות אפקטיבי, התקציבים שמוכנים מפרסמים ומשווקים להשקיע במובייל עדיין נמוכים בהרבה מאשר בדסקטופ.

אבל הנתונים שכולם מכירים נכונים בעיקר לפרסום בבאנרים, שבמסכים קטנים יעילותם אכן קטנה. הם נוטים להיות קטנים מכדי להיות אינפורמטיביים, אבל גם גדולים מספיק כדי להפריע: הם תופסים שטח יקר ומתחרים עם התוכן שהמשתמשים רוצים לראות. חלק גדול מן הלחיצות עליהם אינן לחיצות של צרכנים שמתעניינים במודעה אלא לחיצות בלתי מכוונות, דבר שקורה בקלות במסכי מגע קטנים.

לעומת זאת, מתברר שביצועיו של פרסום ילידי במובייל דווקא נוטים להיות טובים, ומעניין שבמובייל הם טובים הרבה יותר מאשר בדסקטופ. שיעור ההצלחה של פרסום כזה בפיד החדשות בפייסבוק, למשל, נמצא גבוה ב-187 אחוז מאשר בדסקטופ. אבל בשונה מבאנרים, הנראים זהים בכל מקום, פרסום ילידי, מעצם מהותו, נראה אחרת ביישומים ובאתרים שונים, ובמקומות שונים ביצועיו שונים, כתוצאה ממכלול גדול של גורמים. עם זאת, באופן כללי, מפרסמים מתחילים להבין שזה הכיוון המבטיח ביותר במכשירים בעלי מסכים קטנים.

אבל גם בין מכשירים ניידים שונים יש הבדל. בטלפונים ניידים שיעור הלחיצה על מודעות ילידיות גבוה מאשר בטאבלטים, אולי מכיוון שחוויית השימוש במסכים הגדולים יותר של טאבלטים דומה יותר לזו של שימוש בדסקטופ. בדומה לכך, הזמן הממוצע שמקדיש המשתמש לצפייה במודעה גבוה בטלפונים מאשר בטאבלטים ובדסקטופ, אבל שמבחינה זו דווקא בטאבלטים הזמן הזה קצר מעט מאשר בדסקטופ.

מידע זה עולה מנתונים שפרסמה פלטפורמת הפרסום הילידי Polar המתמחה בפרסום ילידי במובייל. לפי אותם הנתונים, פרסום ילידי במסגרת תוכן חדשותי מחולל את מספר הלחיצות הגדול ביותר, אבל הזמן שמקדישים המשתמשים לצפייה בפרסום קטן יותר מאשר בפרסום שנמצא בתוך תוכן בנושאים פיננסיים, שם שיעור הלחיצה על הפרסום קטן יותר. סוגי התוכן שהשיגו את השיעור הגבוה ביותר של תגובות מצד המשתמשים (לחיצה, צפייה, מעבר לתוכן אחר, בהתאם להקשר) היו הומור וסאטירה, מדריכים, סיפורי לקוחות ומאמרי מידע, לפי סדר זה.

הנתונים כוללים גם תובנות ספציפיות בנוגע לתכונות חזותיות של תוכן ממומן המשפיעות על התנהגות המשתמשים: ששיעור הלחיצה על פרסום ילידי מושפע לטובה מגורמים שביניהם שימוש בפונט אחיד, הדגשה עדינה של מודעות ממומנות, והימנעות משימוש בלוגו של המפרסם בסימון המודעה כתוכן ממומן. כדי לגלות מהי הצורה האפקטיבית ביותר של תוכן ממומן בכל פלטפורמה יכולים מפרסמים ומו"לים להשתמש בתובנות אלה כנקודת מוצא, ולעקוב אחר ביצועיהן של וריאציות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here