פתרון לאחת משלוש הבעיות הגדולות בפרסום?

פתרון לאחת משלוש הבעיות הגדולות בפרסום?

שלוש הבעיות העיקריות שמטרידות את ענף הפרסום ברשת הן חסימת פרסומות, הונאה ו- viewabilty. יש מי שחושבים שהאחרונה קרובה לפתרון.

חסימת פרסומות היא נושא חם בזמן האחרון וכתבנו עליו הרבה. זאת בעיה ללא פתרון פשוט וברור שיעבור זמן רב עד שתמצא תעשיית הפרסום את הדרכים הטובות ביותר להתמודד איתה.

הונאה גם היא בעיה רצינית שמעסיקה את המפרסמים שמפסידים בגללה. גורמים שונים בענף מפתחים אמצעים טכנולוגיים לאימות האותנטיות של חשיפות שאתרים אמורים לקבל תמורתן תשלום או מודלים של תשלום שיהיו פחות פגיעים לאפשרות של הונאה.

הבעיה הגדולה השלישית היא בעיית ה-viewability. זו בעיה שקשורה קצת לקודמת. השאלה בשני המקרים היא איך להבטיח שהפרסומות שהמפרסמים משלמים תמורתן אכן נצפות. המפרסם רוצה לוודא שמי שצפה בפרסומת ואולי אפילו לחץ עליה הוא קודם כל אכן אדם, צרכן, ולא רובוט שנועד לנפח את מספר הצפיות בפרסומת כדי להגדיל את הרווחים של האתר המציג אותן. אם הצופה הוא אכן אדם אמיתי, למפרסם חשוב שהפרסומות שלו יוצגו בצורה אפקטיבית. המונח viewability מתייחס לשאלה מה צריך להיחשב לחשיפה של ממש. לדוגמה, אם פרסומת נמצאת בראש הדף ובזמן שהיא נטענת גולל המשתמש את התוכן כך שהפרסומת נמצאת מחוץ לאזור הנראה על המסך שלו, טעינת הפרסומת היתה לשווא. נושא ה-viewability מקיף גם היבטים כמו משך החשיפה המינימלי ושטח הפרסומת שצריך המשתמש לראות כדי שאפשר יהיה לומר שהוא באמת ראה את הפרסומת.

הסכנות האלה הן בעיה לענף כולו מפני שמפרסמים חוששים להקצות תקציבים גדולים מדי תמורת פרסום שהם חוששים שהסיכוי שלו נמוך להגיע לקהל היעד.

בחודשים האחרונים בודקים כמה ספקי תוכן גדולים לבדוק פתרון אפשרי לבעיה האחרונה, בעיית ה-viewability: מוצר של גוגל בשם VCPM. המונח CPM הוא כינוי למודל שבו משלמים המפרסמים תמורת אלפי חשיפות לפרסומות שלהם. ה-V בתחילת השם של המוצר החדש פירושו viewable. המוצר החדש, לפי גוגל, יהיה מסוגל להבטיח למפרסמים חשיפות אמיתיות לפרסומות שתמורתן הם משלמים. בינתיים נדרשים מפרסמים לשלם מחיר גבוה יותר תמורת החשיפות המובטחות האלה. לאור חוסר הוודאות הסובב חשיפות בתנאים רגילים, יש מפרסמים שאכן מוכנים לשלם את המחיר הגבוה יותר. אבל גוגל שואפת להגיע למצב שבו ניתן יהיה לספק חשיפה מובטחת ל-100 אחוז מן הפרסומות במוצר הפרסום שלה.

בינתיים גוגל אינה היחידה שעובדת על פתרון לבעיה. חברות טכנולוגיה אחרות מפתחות פרסומות משלהן, ופייסבוק התחילה גם היא להציע חשיפות מובטחות על ידי שיתוף פעולה עם חברה חיצונית אשר מספקת אימות עצמאי של החשיפות שפייסבוק טוענת שהיא מספקת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here