מה צריך להבין על הצרכנים של ימינו

מה צריך להבין על הצרכנים של ימינו

אנשים משתמשים במכשירים שונים בתהליך החיפוש המוביל אותם בסופו של דבר לעסקאות, והדבר מציב בפני משווקים אתגרים גוברים.

העובדה שצרכנים משתמשים לא רק במחשב אלא גם במכשירים ניידים הנמצאים איתם בכל מקום אמנם מספקת יותר הזדמנויות למפרסמים ומשווקים להגיע אליהם. אבל היא גם מקשה להבין את השפעתם של קמפיינים פרסומיים ולהחליט כיצד לנהל אותם. קושי מרכזי הוא לזהות את אותו המשתמש כאשר הוא משתמש במכשירים שונים כדי להתחקות אחר מהלך הפעולות המובילות אותו להחלטה ולקנייה.

יש מחקרים המנסים להתמודד עם הקושי הזה, בין השאר על ידי ניסיון להגיע לתובנות כלליות על דפוסי שימוש אופייניים ועל פילוח דמוגרפי שלהם. לדוגמה, נמצא שחלק גדול מן המשתמשים מקלידים שאילתות חיפוש זהות או דומות במכשירים שונים, דבר שיכול להיות רמז לזהותם.

כשמביטים על שרשראות החיפושים המובילות בסופו של דבר לקנייה, מתברר שנשים נוטות מעט יותר מגברים להתחיל אותן במכשירים ניידים. כמו כן מתברר שלמעלה מתשעים אחוז מן החיפושים המובילים לקניות גדולות, יקרות ומשמעותיות מתחילים במחשבים אישיים, ושרק מיעוט הרכישות באמצעות מכשירים ניידים מתחילות בחיפוש בדסקטופ. לקראת עסקאות יותר אקראיות (כמו ביקור מסעדות) אופייני יותר שמשתמשים עוברים בין מכשירים שונים במהלך חיפוש המידע. כעשרים אחוז מן העסקאות האקראיות יותר מתחילות במכשיר נייד ומסתיימות בדסקטופ או להפך.

נתונים אלה ודומים להם מדגישים כמה חשוב למשווקים לפתח אסטרטגיה הכוללת את כל סוגי המכשירים ולנתח את נתוני המשתמשים בדרך שתאפשר להתחקות אחר מסלולי החיפוש שהם עוברים בדרך לרכישה. מסקנה זו נכונה במיוחד לגבי מי שמשווקים לקהלים צעירים יותר, שאצלם שכיח השימוש המקביל בכמה מכשירים. כשבעים אחוז מן ממשתמשי האינטרנט משתמשים כיום ביותר ממכשיר אחד, ועם המשך התפשטותם של המכשירים הניידים, ההתמודדות עם האתגרים שהדבר מציב נעשית חיונית.

מקור: http://www.clickz.com/clickz/column/2398125/cross-device-search-trends-insider-insights

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here