מה עושים ספקי תוכן כדי להסתגל למהפכת המובייל?

מה עושים ספקי תוכן כדי להסתגל למהפכת המובייל?

אתרים מותאמים למובייל ואפליקציות ייעודיות הן לא כל מה שצריך כדי להצליח גם במובייל.

כמו אחרים, גם אנו הזכרנו פעמים רבות את חשיבותו העולה של המובייל. זו מגמה חשובה מאין כמותה ששום גורם בתחום המדיה והפרסום אינו יכול להרשות לעצמו להתעלם ממנה. אבל עם כל כמה שזה מפתיע, אפילו לאחר שמגמה זו ברורה כבר שנים, שחקנים מסוגים שונים עדיין לא הסתגלו למהפכה.

כמעט כל גופי התוכן שמכבדים את עצמם מציעים כיום אתרים מותאמים למובייל ואפליקציות למכשירים ניידים. הצורך בהם מובן מאליו כאשר ברבים מהם היקף התעבורה ממכשירים ניידים כבר עולה על זה שמקורו במחשבים עם מסכים גדולים. עדיין אין סטנדרטים מוסכמים לפרסום במכשירים ניידים, וזהו קושי שמקשה על כל הצדדים לממש את הפוטנציאל להכנסות הטמון בתנאים אלה, אבל קרוב לוודאי שהמצב ישתפר מבחינה זו בעתיד הקרוב.

אלא שטכנולוגיה היא רק חלק מן הקושי. הרי לא הפרסום אלא התוכן עצמו הוא מה שמושך משתמשים. וכדי להתאים את התוכן לצרכנים אשר משתמשים במכשירים ניידים ומפיצים אותו ברשתות חברתיות צריכים מפיקי התוכן להסתגל לדפוס שונה של עבודה. זהו שינוי תרבותי שיישומו מתברר כאתגר במיוחד בארגונים גדולים ומבוססים כמו עיתונים ורשתות חדשות. עיתונאים עדיין חותרים בעיקר להשיג ידיעות שיגיעו לכותרות הראשיות בעיתון המודפס או למיקום בולט באתר האינטרנט.

האתר Digiday הקדיש כתבה לצעדים שנוקטים גופים כאלה כדי לשפר את המצב מבחינת ההתאמה למובייל. לפי הכתבה, צעדים אלה כוללים בין השאר מתן תצוגה של מאמרים וידיעות כפי שיופיעו במסכים של מכשירים ניידים עוד לפני פרסומם. ב-CNN התחילו להקדיש בישבות מערכת יותר תשומת לב להתפשטות של ידיעות ברשתות חברתיות, שהגישה אליהן נעשית ברובה ממכשירים ניידים. ואילו בניו יורק טיימס הרחיקו לכת וערכו ניסוי שבמסגרתו ניסו למשך זמן מה לאלץ עיתונאים לגשת לאתר אך ורק באמצעות מכשירים ניידים כדי להמחיש להם איך נראות ונתפסות התוצאות במכשירים אלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here