מה יציל את יוטיוב מחוסמי הפרסומות?

מה יציל את יוטיוב מחוסמי הפרסומות?

יוטיוב הוא אחד המגנטים הגדולים בעולם למשתמשים, והמשתמשים האלה צורכים את התוכן של יוטיוב במשך הרבה זמן מדי יום. לכן יוטיוב הוא גם אחד המגנטים הגדולים בעולם למפרסמים. אבל מה אם הפרסומות יחסמו?

על רקע המשבר שסביב הזינוק בשימוש בחוסמי פרסומות, יש מי שחושבים שחלק גדול מן האחריות לבעיה מוטל על יוטיוב. מדוע? מפני שמפרסומות וידאו קשה הרבה יותר להתעלם, ולכן הן מטרידות משתמשים הרבה יותר מאשר פרסומות סטטיות שמהן קל יותר להתעלם. אותה איבה שמעוררות הפרסומות ביוטיוב מתעוררת גם בפלטפורמות וידאו אחרות, לפי הנתונים על המאמצים לחסום את הפרסום גם בהן.

זאת לא בעיה שהצדדים המעורבים יכולים להתעלם ממנה. הפרסומות שיוטיוב מציגה לכל אחד מבין מאות מיליוני המשתמשים שלה מכניסות לה עשרות דולרים בשנה, לפעמים יותר. ודווקא המשתמשים שנוטים לחסום פרסומות נחשבים בהקשרים מסוימים לקהל יעד "איכותי" יותר מפני שאלה משתמשים מתוחכמים יותר המבלים ברשת הרבה יותר זמן מן הממוצע.

אחת הדרכים שנבדקות ביוטיוב כדי להתגבר על הבעיה היא האפשרות להציע למשתמשים לשלם דמי מנוי תמורת חוויית שימוש נקייה מפרסומות. זה רעיון דומה לזה שבודקת גוגל בנוגע לפרסום דרך מוצרי הפרסום האחרים שלה. ההערכה היא שההצלחה של מהלך כזה תהיה מוגבלת. סקרים הראו שאחוז המשתמשים שהרעיון נראה להם מושך קטן, במיוחד לאור האפשרות להיפטר מן הפרסומות בחינם בעזרת תוכנות חסימה.

בזמן שגוגל בוחנת רעיונות כמו שרות למנויים כדי לתגבר על האיום על הכנסותיה, יש מי שעובדים על שיפור הרלוונטיות של הפרסום בווידאו מתוך מחשבה שהבאת הפרסומות הנכונות לאנשים הנכונים בזמן הנכון תועיל לכל הצדדים — גם למפרסמים, גם לפלטפורמות כמו יוטיוב, וגם למשתמשים. וגם למי שיאפשרו לזה לקרות, כמובן.

חברת Zefr נודעה בזכות הכלים שפיתחה לאיתור שימוש בתוכן המוגן בזכויות יוצרים כדי להגן על בעלי הזכויות ולאפשר להם להרוויח מן השימוש בתוכן שלהם. כעת פיתחה החברה מוצר המשתמש בטכנולוגיה זו כדי לחבר בין פרסום לבין תוכן רלוונטי באמת ולהציע דרגת מיקוד חדשה. כוחה של הטכנולוגיה של Zefr טמון בהתמקדות שלה במיון של תוכן בווידאו בשעה שגורמי טכנולוגיה אחרים בענף הפרסום מתמקדים יותר בצבירת ידע ותובנות על המשתמשים. אם החיבור בין פרסום לבין התוכן המתאים לו באופן מדויק יותר מבעבר אכן יתברר כהצלחה, יתכן שהפרסומות ייתפסו פחות כמטרד ויותר כמשרתות גם את המשתמשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here