כמה תהיו מוכנים לשלם כדי לא לראות פרסומות?

כמה תהיו מוכנים לשלם כדי לא לראות פרסומות?

גוגל עורכת ניסוי בהיקף מוגבל שבו היא מציעה לצרכני תוכן במספר מצומצם של אתרים לא לראות פרסומות בתמורה לתשלום.

התשלום שייגבה ממשתמשים שיצטרפו לתוכנית, הנקראת Contributor, יהיה זהה לזה שהיו האתרים מקבלים מן המפרסמים דרך פלטפורמת המודעות של החברה תמורת הצגת הפרסומות, כך שהכנסותיהם של האתרים המשתתפים בניסוי לא תיפגע מאי-הצגת הפרסום. גוגל מציגה את האפשרות החדשה כערוץ מימון אלטרנטיבי לאתרים וכדרך המאפשרת לצרכני התוכן לתמוך באתרים אלה ולחסוך מעצמם את החשיפה לפרסומות שאינם אוהבים לראות. במקום הפרסומות יראו המשתתפים אשר יצטרפו לתוכנית הודעת תודה על תמיכתם.

זהו מהלך מפתיע מצד גוגל, מפני שפרסום הוא המקור העיקרי להכנסותיה. הניסוי מבוסס על ההנחה שצרכני התוכן מאוד לא אוהבים לראות פרסומות. בין השאר נועד הניסוי לבדוק עד כמה הם באמת לא אוהבים לראות אותן. הניסוי נערך בינתיים בהיקף מוגבל מאוד, בהשתתפות מספר קטן של אתרי תוכן. מפעילי אתרים אחרים יכולים להירשם לרשימת המתנה כדי להצטרף מאוחר יותר, אם וכאשר יורחב השימוש ב-Contributor.

היקף הניסוי כה מוגבל מכיוון שכלל לא ברור מה יכולה להיות מידת ההצלחה של אפשרות מימון זו. אתרי תוכן מסוימים, כמו הניו יורק טיימס, או אתר עיתון הארץ בישראל, רואים נכונות מצד צרכנים לשלם תמורת גישה לתוכן. ייתכן אפוא שצרכנים כאלה יהיו מוכנים לשלם סכום צנוע (בין דולר אחד לשלושה דולר) לשפר את חוויית השימוש שלהם ולתמוך באתרים בתמורה לתוכן שממנו הם נהנים. אך ככלל, שיעור הלקוחות המשלמים מבין כלל צרכני התוכן נותר נמוך מאוד בכל רחבי העולם. במיוחד בקרב משתמשים צעירים יותר, אשר התרגלו לצפות לקבל תוכן ושירותים דיגיטליים בחינם, הנכונות לשלם תמורת שירות כלשהו מוערכת כנמוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here