מה הבעיה עם פרסומות וידאו במובייל?

מה הבעיה עם פרסומות וידאו במובייל?

הצמיחה הגדולה ביותר בפרסום בדיגיטל היא בתחום הווידאו, ובפרט בווידאו המיועד למכשירים ניידים. אז מדוע מפרסמים וקונים עדיין מוטרדים?

נתוני הצמיחה בהוצאות על פרסום בווידאו ועל היקף הצריכה שלו מרשימים. לעומת השנה שעברה גדלו תקציבי הפרסום בווידאו למכשירים ניידים בארצות הברית בלא פחות מ-70 אחוז, והגיעו ל-2.6 מיליארד דולר, ובשנה הבאה הם צפויים להגיע לכמעט ארבעה מיליארד דולר. עם זאת, סכומי עתק אלה עדיין מהווים בסך הכל רק כעשירית מכלל ההוצאות על פרסום במובייל וכשני אחוז מן ההוצאות על פרסומות בכלל.

כבר מזמן ברור לכל הגורמים בענף שפרסום בווידאו, ובמיוחד במובייל, יעיל במידה חסרת תקדים לעומת צורות פרסום אחרות. וידאו מעורר יותר עניין ומעורבות בקרב הצרכנים, ותכונות אלה מיתרגמות בסופו של דבר ליותר מודעות למותגים וליותר מכירות. נראה שחוויית הצפייה במכשירים ניידים, אשר נוטה להיות אינטימית יותר מצפייה בדסקטופ או בטלוויזיה, עשויה להיות אפקטיבית במיוחד.

אם כך, מדוע ביחס לסך כל ההוצאות על פרסום נשארים תקציבי הפרסום בווידאו למובייל קטנים יחסית? מה שמטריד את כל הצדדים בענף הוא שעם כל ההבטחה שבערוץ פרסום זה, ברור שהוא עדיין לא הגיע לבשלות. גורמים שונים עדיין מנסים אפשרויות שונות, ובהעדר פורמטים אחידים ומידע לגבי היתרונות והחסרונות היחסיים של אפשרויות שונות, לא ברור למפרסמים ולקונים במה כדאי להם לבחור. וידאו יכול להופיע בתוך אפליקציות שונות ומגוונות, בנגנים שונים, באורכים שונים ובצורות שונות. מצב זה מבלבל ומקשה על מקבלי ההחלטות.

לאור הפוטנציאל הברור נעשים מאמצים קדחתניים לשפר את המצב. שחקנים גדולים בענף, ביניהם פייסבוק ויאהו, מנסים לרכוש את ביטחונם של שותפים פוטנציאליים ומנסים להנהיג פורמטים אחידים וכלים אמינים יותר למעקב אחר ביצועי הפרסום.

נכון לעכשיו, באמצע שנת 2015, כבר ברור שהפרסום באמצעות וידאו במובייל הוא הדבר הגדול הבא, אבל גם שהוא עדיין מתפתח ומחפש כיוון. שילוב של פורמטים אחידים יותר, נתונים מוצקים ותובנות מעמיקות יותר צפויות למשוך אליו יותר מותגים וקונים ולהפוך אותו לחשוב עוד יותר בעתיד הלא-רחוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here