איך המובייל הופך מחשבות חולפות למכירות

איך המובייל הופך מחשבות חולפות למכירות

האינטרנט הולך איתנו לכל מקום ופותח בפני ענקיות הפרסום באפשרויות שהיה קשה לדמיין לפני כמה שנים.

לפני ארבע שנים השיקה פייסבוק את בורסת הפרסום שלה, Facebook Exchange. בתקופה ההיא זה היה מוצר חדשני שאפשר למפרסמים להרוויח מן המידע האישי של פייסבוק על משתמשים מזוהים ומסחר פרוגרמטי, בזמן אמת, כדי להציג פרסומות למשתמשי פייסבוק לפי פילוח מדויק בהתבסס על השימוש שלהם באתר פייסבוק ויכולות ריטרגטינג. במשך כמה שנים השיג מוצר זה תוצאות מצוינות, אבל עכשיו פייסבוק מתכננת לסגור אותו הזה ולהעביר לקוחות המשתמשים בו למוצרים חדשים יותר.

מדוע? בעיקר בגלל מהפכת המובייל. רק לפני כמה שנים עוד נעשה חלק גדול מן השימוש בפייסבוק דרך מחשבים שולחניים אבל בשנים האחרונות נדחק השימוש בדסקטופ לעבר השוליים על ידי עלייה חדה בשימוש מבוסס-מובייל. השינוי הזה מתבטא גם במקורות ההכנסה של פייסבוק, אשר דיווחה לאחרונה שלא פחות מ-82 אחוז מן ההכנסות שלה מגיעים כיום ממשתמשי מובייל. לאור נתונים אלה מתמקד הפיתוח של פייסבוק במכשירים ניידים, ובמסגרת מגמה זו, מחליפה החברה את מוצרי הפרסום הישנים במוצרים חדשים הבנויים סביב דפוסי השימוש הנוכחיים והתחזיות לגבי המשך המגמה בעתיד.

מאפיין בולט של השימוש במובייל הוא שכעת נושאים עמם משתמשים את המכשיר שלהם כמעט כל הזמן, ושהשימוש בו קשור יותר ויותר לחוויות ולמחשבות רגעיות: ברגע שחושבים על משהו שרוצים לעשות, לקנות או לדעת, מחפשים ומוצאים. גוגל, המתחרה הגדולה של פייסבוק על משתמשי המובייל, מכנה את התופעה הזאת "מיקרו-רגעים". כאשר אנשים השתמשו יותר במחשבים שולחניים היה לעתים קרובות יותר פער של זמן בין מחשבות או רעיונות לקנות או לעשות משהו, שהתעוררו בעקבות חוויותיהם במהלך היום, לבין חיפוש המידע והזדמנות הקנייה. כיום, לעומת זאת, שכיח שאנשים מחפשים דברים ברגע שהם עולים במחשבתם. ברגעים כאלה, כאשר הרעיון עדיין טרי ומלהיב, לפני שהמחשבה "מתקררת" או תשומת הלב עוברת למשהו אחר, מתן ההזדמנות לבצע רכישה מיידית, או הפניה לעסק שנמצא ממש בסביבה, מגבירים משמעותית את הסיכוי שהרעיון והחיפוש יובילו למכירה.

תובנה זו נמצאת מאחורי המאמץ של גוגל להציע דווקא למשתמשי מובייל דברים שהם עשויים לרצות לקנות. אחת הדרכים שבהן מתחילה גוגל לנסות לנצל את התנאים האלה היא לשלב פרסומות בין תוצאות חיפוש התמונות שלה. מתברר שאנשים משתמשים בחיפוש התמונות של גוגל מסיבות דומות לאלה שמושכות אותם לפלטפורמות חזותיות כמו פינטרסט; וכעת גוגל מנסה לנצל גם היא את ההזדמנות שזיהתה פינטרסט עוד לפניה למכור ללקוחות פוטנציאליים בדיוק את הדברים שעליהם הם חושבים ברגע נתון. שיתוף הפעולה של גוגל עם עסקים מקומיים מאפשר להם לשלב פריטים מן המלאי שלהם בתוצאות החיפוש ולנצל את המידע על אודות מיקום המשתמשים לא רק כדי למכור אונליין אלא גם כדי להוביל משתמשים לבתי עסק מקומיים.

מלבד בחיפוש רגיל ובחיפושי תמונות, גוגל מתחילה לנצל גם את שירות המפות שלה בדרך דומה. כאשר משתמשי מובייל משתמשים במפות גוגל, לעתים קרובות הם עושים זאת לצורך התמצאות בסביבה וכדי למצוא בה דברים שנחוצים להם באותו הרגע. דוגמה קלאסית היא חיפוש של מסעדות במהלך טיול או נסיעה. גם כאן, הצורך, המחשבה או הדחף הרגעיים לאכול משהו מזוהים כהזדמנות. עכשיו מתחילים לראות משתמשים על גבי המפות גם עסקים מקומיים שמציעים שירותים הקשורים לנושאי החיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here