מדוע כולם מדברים פתאום על תוכן ממומן?
האם תוכן ממומן הוא הדבר החם והחדש ביותר בפרסום? חם ללא ספק, אבל לא חדש כמו שנדמה.
כולם מדברים עכשיו על מה שמכונה native advertising: פרסום שאינו שונה במתכונתו מן התוכן ה"טבעי", הלא-פרסומי, שבתוכו הוא מופיע — במסגרת התוכן המקורי של יוצרים או גופים הצוברים לעצמם מספר גדול של עוקבים ונחשבים לסמכותיים בתחומם. צורה שכיחה היא אזכור חיובי של מוצר על ידי בלוגר ידוע ופופולרי. פרסום כזה יכול להופיע גם כפריטים ממומנים בניוזפיד של יישומים חברתיים, כטוויטים מטעם גורמים מוערכים, וכדומה.
חברת IZEA מתמחה בצורה זו של פרסום על ידי חיבור בין יוצרי תוכן עם מותגים היכולים לפרסם באמצעותם. במאמר שכתב מנכ"ל החברה (המופיע כתוכן ממומן באתר סמכותי בתחום הפרסום והשיווק במדיה הדיגיטלית…) הוא מזכיר שצורה זו של פרסום בעצם אינה כל כך חדשה. היא התחילה כבר לפני שנים, ובראשית ימיה אפילו הותקפה על ידי גורמים שכיום, עם ירידתן של צורות הפרסום המסורתיות, מצטרפים למגמה.
לדבריו, ה"מהפכה" שעליה מדברים כולם אינה חידוש. החידוש הוא רק בכך שעכשיו מבינים כל השחקנים הגדולים בתחום המדיה הדיגיטלית את חשיבותה של צורת פרסום זו ומציעים למפרסמים הזדמנויות לפרסם באמצעותם תוכן ממומן.