פרסום פרוגרמטי גם ברדיו – המדריך לפרסום ברדיו באינטרנט
פעם כולם שמעו רק רדיו FM, גם בבית וגם מחוץ לבית; כיום רוב האזנה לרדיו FM מתקיימת ברכב, ובשאר המקומות > העולם מתחבר לרדיו באינטרנט!
המפרסמים רואים ברדיו אונליין פלטפורמה איכותית המגיעה למגוון רחב של קהלים (Real Audience), קהל מאזינים בעלי מעורבות גבוהה לתוכן המועדף עליהם (Engaged users), לפרסום ברדיו אונליין יש יכולות דיגיטליות מעולות וחשיפה וודאית, פרסום מדיד ופרוגרמטי, טירגוט קהלי מאזינים לפי גאוגרפיה, סוגי מכשירים ומגוון עצום של תחנות, תוכניות On Demand וערוצי מוסיקה למאזינים במחשב ובסמארטפון.
להלן מדריך מקוצר לפרסום ברדיו אונליין:
1. השמעות או חשיפות
בניגוד לרכישת מדיה ברדיו המסורתי המחושבת לפי שניה במקבץ פרסומות, רכישת המדיה ברדיו אונליין במודל CPM קרי, חשיפות שהוגשו לאלף, בהתאם לתקציב הנתון כך כמות החשיפות הנרכשות ולכן פריסה ברדיו אונליין רלוונטית לכל מסגרת תקציב.
2. מדידה ואופטימזציה
אין צורך בנתוני TGI, הפרסום ברדיו אונליין מוגש בזמן האזנה במכשירים הדיגיטליים ולכן מדיד עד לרמת המאזין הבודד, לפי מיקומו וסוג המכשיר בו מאזין. המדידה מציגה את כמות החשיפות שהוגשו בפועל ומאפשרת לבצע אופטימיזציה כגון: שינוי זמנים, וורסיות משתנות, אורכי תשדירים, מכסת החשיפות למאזין (freqency cupping) ועוד.
3. אורך התשדיר
תשדיר פרירול קצרצר עד 15 שניות בתחילת האזנה ותשדירי מידרול עד 30 שניות במהלך האזנה. התשדירים מוגשים אך ורק לאחר שהמשתמש לחץ על כפתורPLAY ללא יכולת זפזופ.
4. האזנה במעורבות גבוהה
מגוון עצום של תכנים במרחב הדיגיטלי המאפשרים לכל אחד להאזין לפי העדפותיו האישיות. המאזין לרדיו אונליין בעל רמת מעורבות גבוהה (engagment) שכן הוא זה שבחר למה להאזין, מתי ובאיזה מכשיר. לרמת מעורבות זו יש יתרונות ברורים ברמה הפרסומית.
5. מקבצי הפרסום
פרסום בברייק זהב בלבד. תשדירי הפרירול בתחילת ההאזנה אפקטיביים שכן המאזין נמצא ברמת קשב גבוהה לתחילת השידור; תשדירי מידרול מוגשים בברייקים קצרצרים בין קטעי שידור / מס שירים ותוך כדי האזנה וודאית ולכן אפקטיבים מאוד.
6. קריאייטיב מותאם
הפרסום ברדיו אפקטיבי וטבוע בכולנו, הוא מעורר בנו תחושות ורגשות לגבי הדרך בה אנו פועלים ומשם עובר לזיכרון ולהנעה לפעולה. רדיו אונליין מושלם לפעילות קריאייטיבית, ניתן להתאים את התשדיר לפי סגנון הערוץ, לפי זמן ו/או סוג המכשיר בו משתמש, להוסיף מוטיב להנעה לפעולה והכי חשוב- אלמנטים רגשיים שכן זו מהות הפרסום ברדיו.
7. סינרגיית רדיו
הקמפיינים האפקטיבים ביותר ברדיו משלבים פריסה ברדיו המסורתי ופריסה ברדיו אונליין, המסר הפרסומי מועבר בכל נקודות קצה במגוון עצום של תחנות וערוצים, מגדיל את הכיסוי (Reach) הפרסומי ומשפר את הביצועים בקמפיין. לפרסום ברדיו המסורתי יש פורמט מנצח וכיסוי רחב, לפרסום ברדיו אונליין יש יכולות דיגיטליות מעולות וחשיפה וודאית למסר – שני הצירים הללו משלימים אחד את השני ומייצרים תוצאות טובות יותר בקמפיין.
8. תקציב
הפרסום ברדיו אונליין מתאים לכל מסגרת תקציב נתון, חיזוק נקודתי של סניף מקומי או כחלק מפעילות ארצית. חבילות הפרסום הנפוצות בארץ- 400,000 חשיפות (400cpm) לפי 65 ש"ח לאלף חשיפות בפריסה מקבילה לימי השידור ברדיו המסורתי.
לסיכום, רדיו אונליין התפתח לערוץ בר קיימא המשלים את המדיה החברתית, הוידאו והפרסום בדיספליי. עבור המאזינים מדובר בצינור עיקרי לחווית ההאזנה שלהם והיא הולכת ומתארכת. לפרסום ברדיו אונליין יש יכולות דיגיטליות מעולות וחשיפה וודאית, המפרסמים המובילים בארץ מעלים קמפייינים כחלק בלתי נפרד מתמהיל הרדיו שלהם.
כתבה זו נכתבה ע"י דרור גנות dror@adio.co.il
דרור גנות הינו מייסד ומנכ"ל ADIO RADIO ONLINE רשת הפרסום הישראלית ברדיו אונליין
וגם, האזינו לכל תחנות הרדיו בארץ ולמגוון ערוצי מוסיקה בשלל סגנונות www.radioin.co.il