עכשיו אפשר לפרסם בגוגל ללקוחות ידועים

עכשיו אפשר לפרסם בגוגל ללקוחות ידועים

גוגל הוסיפה לשורת מוצרי הפרסום שלה מוצר המאפשר מיקוד ברשימת לקוחות אינדיבידואליים ברחבי הרשת. מה ההשלכות של זה?

למרות העליונות שגוגל עדיין מצליחה לשמר כענקית פרסום מול המתחרות, עד לאחרונה לא היו לגוגל פתרונות מיקוד כמו המוצרים החדשניים של המתחרות המרכזיות שלה, ובפרט של פייסבוק. מפרסמים בפייסבוק יכולים כבר זמן מה לנצל את הידע שצוברת פייסבוק על משתמשים כדי למקד את הפרסום שלהם בלקוחות ידועים ובאנשים שקשורים אליהם ולאנשים בעלי פרופיל דומה לשלהם.

גוגל נמנעה במשך שנים מניצול של מלוא הפוטנציאל הטמון בידע שלה על משתמשים ובנוכחות הנרחבת שלה ברשת המאפשרת לזהות אותם. זאת בין השאר בגלל הפיקוח והביקורת על פרקטיקות הנתפסות כהפרה של פרטיותם של משתמשים. עכשיו מאפשרים המהלכים של שחקניות אחרות גם לגוגל לממש יותר מן הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות ובמידע שברשותה למעקב אחר משתמשים ולפרסום ממוקד.

לאחרונה התחילה גוגל להציע פתרון משלה המאפשר למפרסמים למקד פרסום מטעמם בלקוחות ידועים. המוצר החדש, Customer Match, מאפשר למפרסמים לספק לגוגל רשימה של כתובות דואר אלקטרוני של לקוחות. כאשר לקוחות אלה מחוברים ומשתמשים באתרים של גוגל או באתרים שגוגל נוכחת בהם דרך מוצרי הפרסום שלה, גוגל יכולה לזהות אותם ולהציג להם את הפרסום המיועד אך ורק להם. יתרה מזאת, שילוב רשימות הלקוחות עם המידע שגוגל אוספת בעצמה טומן בחובו פוטנציאל להפקת תובנות עשירות עוד יותר היכולות לשרת את שני הצדדים — את גוגל ואת המפרסמים.

ומה לגבי המשתמשים? עבור משתמשים אינדיבידואליים החידוש הזה בעייתי ומעלה סימני שאלה רציניים. לא כולם היו רוצים שחברות ומותגים ישתפו את גוגל במידע עליהם וישתמשו בגוגל כדי לעקוב אחרי מהלכיהם. אבל מפרסמים מתייחסים לחדשות אלה בחיוב. האפשרות לפרסם לרשימת צרכנים מוגדרת ולצרכנים פוטנציאליים עם פרופיל דומה לזה של צרכנים מוכרים היא אפשרות מושכת ביותר עבורם. גוגל אמנם פרסמה שורה של דרישות בנוגע לצרכנים שבמידע עליהם יכולים מפרסמים להשתמש, אבל אין ספק שמוצרים מסוג זה מותחים את גבולות המותר והמקובל ולא יהיה מפתיע אם גוגל תיאלץ להתמודד עם התנגדות ואתגרים משפטיים בעקבות הפעלת המוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here