מה קרה בעולם התוכן בשנה שחלפה

מה קרה בעולם התוכן בשנה שחלפה

סיכום השנה שחלפה בענף התוכן מתאר את השנה שחלפה ולא פחות מזה, מראה לאן פני התעשייה בשנה שהחלה.

המו"לים, ספקי התוכן והמדיה לקהל והמספקים למפרסמים את הזדמנויות הפרסום, הם צלע מרכזית של תעשיית הפרסום. סיכום השנה שערך האתר digiday בהתייחס לצלע זו מראה שענף התוכן עובר טלטלות אשר ימשיכו להכתיב את דרכו גם בשנה שהחלה.

כבר שנים מושמעות תחזיות קודרות בנוגע לעתיד העיתונות ושאר צורות התוכן המסורתיות, והיו מי שחשבו שעליית המדיה החברתית אכן תגרום זאת. אך למרות התחזיות, העיתונות והתוכן המסורתיים עדיין לא נעלמו, אף על פי שחלקם כן נתונים במשבר, בין השאר בשל מעבר השליטה בהם לידי גורמים חדשים שאינם בהכרח מעוניינים בשמירה על האופי והערכים הישנים. האתר מציין את הוושינגטון פוסט כיוצא דופן בכך שאמנם נרכש על ידי ג'ף בזוס, מעשירי עמק הסיליקון, אבל ממשיך להתפתח לפי דרכו ולא נאלץ להיאבק בתכתיבים שאינם לרוח אנשיו.

המשבר בתקשורת המסורתית, נובע גם מירידה בהכנסות ובמספר המנויים, הדוחף את את הגופים שבכלל שורדים לחפש מודלים עסקיים חלופיים. באתר digiday מזכירים ארגון של אירועים מיוחדים כדרך שננקטה כדי להתמודד עם הקושי. דרך נוספת היא מעבר לערוצי פרסום חלופיים, ובתוך כך שימוש מוגבר בתוכן ממומן כדרך לחולל הכנסות. בנוסף, אמצעי מדידה מתוחכמים תופסים בהדרגה את מקומם של מדדים בעייתיים כמו ספירת לחיצות על פרסומות משנים את שיטת התמחור של הפרסום שמו"לים מציגים באתריהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here