מה צריך להבין כשמשווקים בעזרת המדיה החברתית

מה צריך להבין כשמשווקים בעזרת המדיה החברתית

כולם יודעים שאי-אפשר להתעלם מהמדיה החברתית ככלי שיווקי. אבל הרבה עסקים שמנסים להצטרף חוזרים על אותן טעויות בסיסיות.

לרוב העסקים כדאי לטפח נוכחות במדיה החברתית. כמעט כל עסק ממהר לפתוח דף בפייסבוק, חשבון בטוויטר וכדומה. חלקם מתקדמים מעבר לשלב הראשוני הזה ומתמידים בפרסום תכנים ובצבירת עוקבים. חלקם גם לומדים להשתמש בכלי הפרסום ובנתונים שמספקות פלטפורמות המדיה החברתית השונות. יש כאלה שמצליחים, אבל רבים נכשלים בדבר הבסיסי ביותר: בהבנה של מה שמעורר בקהל שלהם את תשומת הלב הרצויה.

אחד הדברים הבסיסיים שעסקים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם במדיה החברתית לא תמיד מבינים היטב הוא שלכל פלטפורמה יש מטרות, נורמות, אופי וקהל משלה. אנשים משתמשים בפלטפורמות שונות לצרכים שונים ועם ציפיות שונות. מי שפשוט מפיצים את אותם התכנים לכל עבר, בכל פלטפורמה חברתית, בלי הבחנה, בדרך כלל לא משיגים תוצאות מרשימות במיוחד. לכן, העצה הראשונה לכל מי שחושב להתחיל לקדם עסק בפלטפורמות חברתיות היא קודם כל להקדיש זמן, תשומת לב ומחשבה לדרך שבה כל אחד מהן פועלת.

הכלל העיקרי שצריך להנחות את הנוכחות בכל פלטפורמה חברתית הוא שהנוכחות בה צריכה לספק לקהל הפוטנציאלי ערך. מהו הערך — זה תלוי במקרה המסוים. לפעמים עצם המידע על השירות או המוצר הוא מידע עם ערך, אבל בדרך כלל צריך להתאמץ כדי שהתוכן יהיה מעניין או כדי שייתפס כשימושי. יש דרכים רבות להשיג זאת. אחת מהן היא להשתמש במדיה החברתית כערוץ ייחודי לערך שלא נמצא במקומות אחרים, וכך לספק לצרכנים סיבות מיוחדות לעקוב ולהמשיך להתעניין לאורך זמן. ככל שמשווקים מבינים טוב יותר את קהל היעד שלהם, היכולת שלהם לעשות זאת גוברת. לרשות מי שמשתמשים בכלי הפרסום שמספקות פלטפורמות שונות יש כיום הרבה מידע שמאפשר להם ללמוד על התגובות של הקהל לפעילות שלהם ולהפיק מכך תובנות שימושיות.

הבעיה היא שאפילו מי שמשתמשים במדיה החברתית נכון, ומשיגים באמצעותה תשומת לב ותוצאות עסקיות, לא תמיד מבינים איך להעריך את התועלת שמביאה להם הפעילות בפלטפורמות החברתיות. הם רואים את מספרי העוקבים והשיתופים, ואיזה תוכן אורגני או פרסומי מצליח לעורר אינטראקציות של משתמשים. בדרך כלל חשיפה נרחבת ואינטראקציה של המשתמשים עם התוכן (לחיצות, תגובות, שיתופים וכדומה) הם אינדיקציה חיובית ורצויה (אם כי במקרים מסוימים, הסיבה לשיעור אינטראקציה גבוה יכולה להיות שלילית ובלתי רצויה). מנקודת ראות שיווקית, רמה גבוהה של אינטראקציה היא מדד כללי לאיכות. אבל השאלה החשובה ביותר היא אם כל הדברים האלה משיגים את המטרה השיווקית הרצויה: האם הנוכחות במדיה החברתית מגדילה את המכירות? האם היא מגייסת מנויים? במילים אחרות — האם ההשקעה במדיה החברתית כדאית?

כדי להתקדם מעבר לרמת התחושה או הרושם שההשקעה במדיה החברתית מצליחה (או לא מצליחה) צריך למצוא דרך כמת את המרכיבים הרלוונטיים וצריך להגדיר בבירור את מטרת הפעילות כולה. בין אם הנוכחות במדיה החברתית אמורה להוביל למטרה פשוטה כמו מכירות ובין אם לתוצאות אחרות, כאשר התוצאה הרצויה מוגדרת — כאשר מגדירים מהי "המרה" — אפשר בדרך כלל להצמיד להמרה ערך מספרי רלוונטי ואז לחלק את ההשקעה בפעילות בערך המצטבר של ההמרות. הערך הרלוונטי תלוי במקרה הספציפי. הוא יכול להיות רווח ממכירות או מפרסום או כל דבר אחר שאותו מעוניינים להשיג. במקרה הפשוט ביותר, כאשר המטרה היא להוביל צרכנים לבצע קנייה, הערך שמצמידים לכל המרה יכול להיות הרווח הממוצע ממכירה. יחד עם ערך כספי של ההשקעה בפעילות החברתית מאפשר הערך הזה לכמת את ההחזר על ההשקעה — את ההפרש הכללי בין השקעה לרווחים או את ההשקעה מול הרווח עבור המרה בודדת. המספרים האלה יכולים לומר לא רק אם הפעילות משיגה תוצאות, אלא גם מהו בדיוק ההחזר על ההשקעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here