מה זה VAST/VPAID ולמי זה טוב?

מה זה VAST/VPAID ולמי זה טוב?

פרסום בווידאו, ובפרט בווידאו אינטראקטיבי, מוכח כאפקטיבי יותר מפרסום רגיל. אבל עד עכשיו עלויות הפיתוח של קמפיין פרסום נרחב פגעו ברווחיות הפרסום. תקנים חדשים מבטיחים להפוך פרסום אינטראקטיבי בווידאו לפשוט, זול ורווחי יותר, ופלטפורמה בולטת בתחום המובייל הודיעה לאחרונה על תמיכה בהם.

התפשטות השימוש בווידאו לפרסום מציב בפני המפרסמים והמו"לים הצורכים את הפרסום בפני קשיים אשר נובעים מהעדר סטנדרט אחיד לפרסום בווידאו. כדי לנצל את כל אפשרויות הפרסום העומדות בפניהם, מפרסמים נאלצים לבנות גרסאות שונות של מודעות הווידאו שלהם בהתאם לטכנולוגיה המועדפת או הנתמכת במקומות שונים. המו"לים מצידם ניצבים בפני התלבטות מקבילה: באיזו טכנולוגיה להשתמש כדי להפיק את המקסימוום מאפשרויות הפרסום שהם מציעים?

שאלת פורמט הווידאו הנתמך היא רק חלק מן הבעיה. טכנולוגיות שונות מאפשרות צורות שונות של איסוף מידע על הצפייה במודעות ועל האינטראקציה אתן. ושאלות אלה נעשות חשובות יותר ויותר לאור המגמה להתקדם מעבר למודעות וידאו פשוטות לעבר וידאו אינטראקטיבי.

גורמים שונים בתעשיית הפרסום התחילו לנסות לפתור את הבעיה בדרכים שונות, כגון שימוש ב-HTML5 כבסיס לפתרון בעיית התצוגה. אבל אף אחד מן הפתרונות הקיימים אינו פתרון כולל לכל צדדי הבעיה.

ה-Internet Advertising Bureau, גוף המפתח סטנדרטים לפרסום במדיה דיגיטלית, הציע שני סטנדרטים ששילובם עשוי להיות פתרון. הראשון, Video Ad-Serving Template או בקיצור VAST, הוא פתרון מוצע לבעיית הצורך בפורמט אחיד להצגת מודעות וידאו. השני, Video Player Ad-Serving Interface Definition או בקיצור VPAID, הוא הצעה לממשק בין כלים להצגת הווידאו המבוססים על VAST לבין הלוגיקה הנחוצה כדי לספק למשתמש חוויה אינטראקטיבית עשירה ולגורמים המציגים לו את הפרסום מידע מפורט על האינטראקציה עם המודעה.

בעזרת שילוב שני הסטנדרטים האלה מקווים ב-AIB להקל על פיתוח מודעות וידאו עשירות, לפשט אותו ולהוזיל אותו; ולהקל על הגורמים המציגים את הפרסום בווידאו לשלב בתוכן שלהם מודעות וידאו ממקורות שונים.

לאחרונה הודיעה AerServ, פלטפורמת פרסום מובילה הממוקדת במובייל, על כוונה להתחיל לתמוך בשילוב הסטנדרטים האלה. על ידי כך מתכוונת החברה לאפשר ליוצרי המודעות לבנות מודעות שייראו היטב במגוון רחב של מכשירים וגדלי מסך, באפליקציות למובייל ובאתרי אינטרנט, בלי להיאלץ לבנות שורה של מודעות שלמות או להיכנע למגבלות טכניות שונות.

אימוץ של הסטנדרטים האלה, עם האפשרויות הגלומות בהם, צפויות להוזיל ולפשט את התהליכים עבור כל הצדדים המעורבים בו, לאפשר למודעות וידאו להתאים מראש לשימוש כמעט בכל מקום תוך שמירה על כל תכונותיהן האינטראקטיביות, וכך להגדיל את ההכנסות ממודעות וידאו בעלות תוכן עשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here