מה בעצם עושים Ad Ops?
מי ששמע את המונח לא תמיד יודע מה בדיוק פירושו. יש לכך סיבה טובה: זה אחד התפקידים הקשים ביותר להגדרה.
בארגונים שבהם הפרסום ממלא תפקיד כלשהו נחוץ גורם שינהל את ההיבט הזה של פעילותם, שבמקרים רבים תלוי בו עצם קיומם.
בעולם של היום נמצא הפרסום בצומת חשוב בין פונקציות שונות של ארגונים, שכדי להתמודד איתו דרוש מערך של מיומנויות בטווח רחב של תחומים — טכנולוגיה ומערכות מידע, ניהול מוצרים, אסטרטגיה, כספים, שיווק, מכירות, עיצוב ועוד.
בהתאם למבנה הארגון, אנשי ה-Ad Operations שלו יכולים להשתייך למחלקות שונות, או לפעול כמחלקה בפני עצמם. מערך התפקידים שהם אחראים עליהם שונה מאוד במקרים שונים. אבל כמעט בכל מקרה, מגוון האפשרויות והאילוצים המעורבים בפעילות שהם אחראים עליה כה גדול, וההתפתחויות בענף כה מהירות, שזהו כבר מזמן לא תפקיד שיכולים למלא אנשים הנושאים גם בתפקידים אחרים. זהו מקצוע מורכב אשר מצריך מומחיות רב-תחומית. לכן ארגונים רבים מעבירים את מערך התפקידים הזה — את חלקו או את כולו — לידי חברות חיצוניות המתמחות בניהול כל השלבים וההיבטים של הפעלת פעילות הפרסום.
חברת OAO, המספקת שירותים כאלה בארצות הברית, הפיקה תרשים המאפשר להתרשם מן המורכבות וממגוון תחומי המומחיות הנדרשים בכל שלבי העבודה מתכנון וההקמה של קמפיינים ובמשך כל משך הפעלתם, כולל ניטור וניהול שוטפים וניתוח הנתונים.