מדוע עדיין יש ביקוש לבני אדם?

מדוע עדיין יש ביקוש לבני אדם?

הפרסום הפרוגרמטי הבטיח לייעל ולהוזיל את תהליכי הסחר בפרסום באמצעים טכנולוגיים, אבל בינתיים זה עוד לא הפך עובדים אנושיים לפחות נחוצים.

לאורך כל ההיסטוריה של החידושים הטכנולוגיים, טכנולוגיות חדשות נתפסו כאיום, אם לא על החברה כולה לפחות על מגזרים מסוימים בכלכלה או על עובדים במקצועות מסוימים, שחששו שהטכנולוגיה תהפוך אותם למיותרים ותשאיר אותם ללא מקור פרנסה.

הפרסום הפרוגרמטי הוא עוד אחת מן ההתפחויות האלה. הוא נועד לייעל ולהוזיל את תהליכי הסחר בפרסום על ידי החלפת תהליכים שלפני כן היו תלויים ביותר עבודה אנושית במערכות ממוחשבות מתוחכמות. "ייעול" הוא במידה מסוימת שם נרדף להיפטרות מבני אדם, שעלותם גבוהה ושתפוקתם נמוכה.

מבחינות מסוימות, ההתפתחות הבלתי נמנעת הזאת אכן יצרה לחצי ייעול שהקשו על חלק מן העובדים בפרסום דיגיטלי לשמור על מקומות עבודתם. מצד שני, התחרות העזה, והנכונות הגוברת של גורמים משני הצדדים — מצד ההצע ומצד הביקוש — להשתמש בפלטפורמות פרסום פרוגרמטי, הגדילו את היקף התקציבים והפעילות בענף ויצרו ביקוש לעובדים. קנה המידה של הצמיחה הזאת עצום. בארצות הברית לבדה, לפי ההערכות העדכניות ביותר, צפויות ההוצאות על פרסומות דיספליי פרוגרמטיות להגיע בשנה הבאה ל-27 מיליארד דולר, שהם למעלה ל-70 אחוז מסך כל התקציב על פרסומות דיספליי. זאת צפויה להיות עלייה של 25 אחוז לעומת תקציבי השנה הנוכחית, אשר עולים על תקציבי השנה שעברה בלא פחות מ-40 אחוז. נתונים אלה פירושם שתעשיית הפרסום הפרוגרמטי היא אחד מענפי הטכנולוגיה עם הצמיחה המהירה ביותר.

הצמיחה וקצב השינויים המהיר בענף יוצרים ביקוש מתמשך לעובדים. אלה לא בהכרח אותם עובדים שנאלצו לעזוב את תחום הפרסום עם התהפוכות הטכנולוגיות שחלו בו, אבל הביקוש הזה מפריך (בינתיים) את הפחד שהכיוון שאליו פונה הענף יהפוך אותו לענף דל-עובדים. חלק מן העובדים המועסקים בו הם אנשי טכנולוגיה מובהקים, אבל ענף הפרסום ממשיך, מעצם טבעו, להיות תעשייה רב-תחומית שמצריכה גם כיום לא רק אנשי טכנולוגיה אלא גם עובדים עם מיומנויות אחרות — מתמטיקאים ואנשי כספים, אנשי שיווק ואסטרטגיה, והרבה עובדים מכל התחומים היצירתיים (שבלעדיהם היה קשה למודעות להכיל תוכן כלשהו). הדרישות מחלקם משתנות. האנשים שמסוגלים לתכנן מודעות וידאו בנות שש שניות ולהפיק אותן תוך שעות ספורות אולי אינם האנשים שרגילים לבנות קמפיינים יותר מסורתיים.

אם כן, התמונה המצטיירת מן הנתונים הנוכחיים ומן ההערכות לגבי עתיד תחום הפרסום הפרוגרמטי היא דווקא של תחום הפותח הזדמנויות חדשות בפני מגזרים שלמים של עובדים. אם סוכניות פרסום מסורתיות נאלצות לפטר עובדים, חברות העוסקות בפרסום פרוגרמטי דווקא עסוקות בגיוס, ולדברי אנשים העובדים בחברות פרסום פרוגרמטי, שילוב סוגי המומחיות תורם להתגבשות אווירה ותרבות שונות ומיוחדות בענף זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here