מדוע ספקי תוכן רואים פחות תעבורה מלינקדאין?

מדוע ספקי תוכן רואים פחות תעבורה מלינקדאין?

מתחילת השנה ראו ספקי תוכן צניחה של עשרות אחוזים בתעבורה מן הרשת החברתית לינקדאין. מדוע זה קורה ומה זה אומר על העתיד?

הקשר בין ספקי תוכן לבין פלטפורמות חברתיות התבסס באופן מסורתי על מודל שבו הפלטפורמות החברתיות משמשות מקור לתעבורה עבור ספקי התוכן. בפרט, שיתוף תוכן על ידי משתמשים הפך לאחד המקורות החשובים ביותר לחשיפה עבור ספקי תוכן. לינקדאין, הרשת החברתית המתמקדת בעולם העסקים ובקשרים מקצועיים, היתה עד תחילת השנה אחד המקורות האלה לתעבורה, במיוחד עבור אתרי חדשות עסקיים. אבל השנה צנח שיעור התעבורה שהגיע אליהם מלינקדאין. לפי חלק מן המקורות, שיעור הירידה הוא לא פחות מ-44 אחוז.

זה לא שלינקדאין מאבדת מהפופולריות שלה. המשתמשים לא נוטשים אותה. להפך. הסיבה לשינוי היא דווקא החלטה אסטרטגית של הרשת עצמה. במבט ראשון זו נראית בחירה משונה ואפילו מסוכנת, מפני שגם עבור לינקדאין, הקשרים עם ספקי התוכן היא מקור הכנסה לא מבוטל. אז איך ולמה צמצמה לינקדאין את מספר ההפניות לתוכן חיצוני?

לינקדאין משנה את מדיניותה בנוגע לקשרים עם ספקי התוכן מתוך ניסיון להתפתח ולהפוך ליותר מרשת שמשתמשים בה רק כדי לחפש משתמשים ולעיין בכישורים ובקורות החיים שלהם. הפלטפורמה מנסה להיות יעד קבוע עבור המשתמשים, והיא מנסה לעשות זאת על ידי הפיכה לפלטפורמת תוכן בזכות עצמה. היא רוצה שבמקום להפנות לתוכן חיצוני, משתמשים יצרכו בה יותר תוכן שרואה אור בתוך לינקדאין. לינקדאין שואפת להפוך לפלטפורמה החשובה ביותר לתוכן בתחום העסקים. הדרך שבה היא מבצעת את השינוי היא על ידי הבלטה של תוכן מקורי אשר נוצר על ידי משתמשים משפיעים, והיא משקיעה מאמצים בהרחבת התוכן הזה, בין השאר על ידי פיתוח התוכן בווידאו.

נכון לעכשיו, עבור ספקי תוכן כלליים, ההשפעה של הישירה של המהלך של לינקדאין אינה גדולה. גם בעבר לינקדאין היתה מקור קטן יחסית לתעבורה בהשוואה לפלטפורמות חברתיות גדולות כמו פייסבוק. ספקי התוכן שחשים בשינוי יותר הם בעיקר כאלה עם אוריינטציה עסקית מובהקת. אבל גם פלטפורמות חברתיות אחרות וגדולות יותר, כמו פייסבוק, בוחנות מהלכים להגברת תשומת הלב לתוכן המתפרסם בתוך הרשת על חשבון הפניות לתוכן חיצוני. לכן ספקי התוכן אשר התרגלו להסתמך על הפניות מן הפלטפורמות החברתיות נאלצים עכשיו להתחיל לחשוב כיצד להסתגל למציאות שונה, שהמהלך הנוכחי מצד לינקדאין אולי מבשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here