לפתוח אריזות ולהרוויח מפרסום

לפתוח אריזות ולהרוויח מפרסום

כדי להרוויח מפרסום צריך לספק תוכן מושך, ומתברר שאחת הדרכים ליצור תוכן כזה היא ליצור סרטונים המראים פתיחת אריזות של מוצרים.

סרטוני וידאו המתעדים פתיחה של אריזות עם מוצרים חדשים הפכו להיות תופעה פופולרית להפליא. הנה כמה נתונים. לפי ההערכות, התופעה התחילה בסביבות 2006, ומאז ועד היום נצפו למעלה ממיליארד סרטונים מסוג זה ביוטיוב. אחד מבין חמישה צרכנים שהשתתפו בסקר שנערך מטעם יוטיוב צפה בסרטון כזה, ושיעור הצפייה בסרטוני פתיחת האריזות בשנת 2014 היה גדול ב-57 אחוז מאשר בשנת 2015.

אצל אנשים רבים הפכה הצפייה בסרטוני פתיחת אריזות של מוצרים — unboxing, כפי שקוראים להם — לחלק אינטגרלי מתהליך ההחלטה אילו מוצרים לקנות. הסרטונים עוזרים להם להבין למה לצפות, ומשמשים לפעמים כתחליף לבדיקתם מקרוב בחנות פיזית. לפעמים מספקים פותחי האריזות גם בדיקה, ביקורת של המוצרים, והשוואה שלהם למוצרים אחרים. בארצות הברית נרשמת עלייה משמעותית בצפייה בסרטוני פתיחת אריזות לקראת עונת הקניות שלפני סוף השנה.

אפשר למצוא סרטוני פתיחת אריזות של מוצרים כמעט מכל סוג שעולה על הדעת — ממוצרי אלקטרוניקה ועד לאריזות מזון, וביניהם בגדים, צעצועים, ספרים, כלי עבודה, כלי כתיבה, רהיטים, מוצרי חשמל, ציוד לתינוקות ולבעלי חיים, ופחות או יותר כל דבר אחר. (אפילו שום דבר.)

נכון למועד כתיבת הפוסט הזה, מספר תוצאות החיפוש הנמצאות ל-unboxing ביוטיוב הוא 22.1 מיליון. חלק מסרטוני פתיחת האריזות מופקים בתהליך מוקפד, אבל רובם הגדול מופק באופן חובבני, עם מצלמה פשוטה, בתנאי תאורה ביתיים, וללא תפאורה מיוחדת. שולחן, רצפה, מיטה או כל משטח אחר שאפשר להניח עליו את האריזה ואת מה שבתוכה יכולים להספיק.

מלבד פותחי האריזות המזדמנים, המפיקים סרטוני פתיחה כדי לשתף אחרים במוצר חדש שקיבלו, יש פותחי אריזות שהפכו את התופעה למקור פרנסה של ממש. עיתונאית שכתבה על אחת מפותחות האריזות הפופולריות באינטרנט — אישה אלמונית המעלה ליוטיוב סרטונים שבהם היא פותחת צעצועים לילדים — חישבה ומצאה שהכנסותיה של פותחת-אריזות זו מן הפרסום המלווה את הסרטונים שלה דומות למשכורתם של מנכ"לים בתאגידים גדולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here