יש לכם שתי דקות להסביר את עצמכם

יש לכם שתי דקות להסביר את עצמכם

סרטוני וידאו, המשלבים מידע חזותי והסבר קולי, וממחישים דברים שקשה יותר להסביר אחרת, מוכיחים את עצמם כדרך מצוינת להעביר מידע. הפופולריות שלהם הולכת וגוברת. בזכות האפשרויות החזותיות והקוליות להבהיר תהליכים ופעולות בצורה חיה ומרתקת וידאו הוא לעתים קרובות האמצעי האידאלי להסביר נושא או להציג מוצר.

כאשר אנשים רוצים ללמוד על משהו — על שירותים ומוצרים של חברה, על נושא שהוזכר בחדשות, או על כל דבר אחר — הסיכוי שיצפו בווידאו המסביר אותם בתמציתיות ובדרך משעשעת גדול יותר מן הסיכוי שיקדישו את הזמן לדרכים אחרות ללמוד על הנושא. השימוש בווידאו הוא לא פעם הדרך הטובה ביותר שיש לזכות בזמנם של אנשים, במיוחד כאשר המטרה היא למשוך ולעניין את מי שאינם מתעניינים מראש דווקא בנושא הווידאו, או שאין להם פנאי או סבלנות ללמוד על הנושא בדרך אחרת.

מקרה טיפוסי הוא של חברה שמנסה לשווק שירות, ולשם כך מפיקה סרטון וידאו קצר המסביר אותו ואת יתרונותיו בדרך הברורה והתמציתית ביותר. הסיכוי שצופה שנתקל בסרטון יצפה בו (או לפחות יתחיל לצפות בו, וימשיך אם לא ישתעמם) גדול הרבה יותר מן הסיכוי שיקדיש זמן לקריאת טקסט שיקנה לו את אותה כמות מידע. פלטפורמות הווידאו הנפוצות, בראשן יוטיוב, גם מאפשרות ליוצרי הסרטון להפיץ אותו, ולצופים לשתף אותו ברשתות חברתיות ובדרכים אחרות. כאשר הסרטון עשוי היטב, ומצליח לשעשע, לעניין או לספק מידע מועיל, הוא יכול להגיע לקהל רחב בקלות יחסית.

בדרך דומה, עבור ספקי תוכן תקשורתי או לגופי הסברה שונים, סרטוני הסבר הם דרך מצוינת להעביר מידע וליצור עניין בדרך "קלה לעיכול" ולכן אפקטיבית. זה נכון במיוחד כאשר הווידאו מסביר נושאים שההתעניינות בהם אינה חולפת במהירות. הסברים על הרקע לנושאים שחוזרים ועולים בחדשות (כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני שעליו אנשים שומעים כל כך הרבה בכל רחבי העולם) או על עובדות טבעיות מסקרנות (מדוע השמים כחולים?) נהנים מפופולריות רבה במשך זמן רב. כאשר מחפשים כיום שאלה בנושא מספיק מעניין, יש סיכוי טוב שהתוצאות יכללו סרטוני הסבר.

מכיוון שקל לאנשים לצרוך את התוכן בפורמט זה גם בתנאים של קוצר זמן ושל קושי להתרכז, צפייה בסרטוני הסבר היא פעולה שלא פעם נעשית, במיוחד במכשירים ניידיים, כדרך לנצל פרקי זמן קצרים כמו נסיעה בתחבורה ציבורית או המתנה. לכן, מנקודת ראותם של צרכני התוכן, סרטוני הסבר קצרים יכולים להיתפס לא רק כבידור אלא גם כשירות יקר ערך.

הפקתם של סרטונים כאלה אינה חייבת להיות יקרה. אמנם יש גם הפקות יקרות, אבל נושא מעניין, אנימציה בסיסית או אפילו דמויות עם "נוכחות מסך" טובה יכולה להספיק. בזכות הפופולריות של הפורמט קמו לא מעט חברות המתמחות בהפקת סרטוני הסבר עבור לקוחותיהם. חברות אחרות, כמו Mental Floss או Vox, מקדישות חלק ניכר מפעילותן להפקת סרטוני הסבר, לפעמים בתקציב קטן. הסרטונים שלהן מושכים כמות גדולה של צפוית ומיליוני עוקבים ביוטיוב מכיוון שהם מעניינים, מסקרנים, משעשעים ומאפשרים לאנשים ללמוד דברים בדרך מהנה; וכמות הצפיות הגדולה מיתרגמת להכנסות נאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here