יש חיים מחוץ לאינטרנט

יש חיים מחוץ לאינטרנט

במיוחד לאנשים שפעילותם מתמקדת בעולם הדיגיטלי קל לשכוח שדברים ממשיכים לקרות גם מחוץ לאינטרנט, ומי שרוצה למכור צריך לא לשכוח זאת.

המדיה הדיגיטלית היא ללא ספק התחום הדינמי ביותר למפרסמים ולשאר הגורמים בענף המדיה. הרבה יותר דברים קורים שם וההתפתחויות בענף הדיגיטל מהירות ומרתקות. אבל מפרסמים שרוצים שהמסרים שלהם יגיעו לקהל רחב ומגוון ככל האפשר אינם יכולים להתעלם מן העובדה שהחשיפה לטלוויזיה, לרדיו לעיתונים ולמגזינים מודפסים עדיין רחבה יותר מאשר לאינטרנט. בארצות הברית רק 76 אחוזים מן התושבים מחוברים לאינטרנט, ורק למעט יותר ממחצית האמריקאים יש טלפונים חכמים. זאת בשעה שכמעט כולם צופים בטלוויזיה, 91 אחוזים קוראים מגזינים כלשהם ו-86 אחוזים מאזינים לרדיו.

העולם הדיגיטלי והעולם הפיזי שמחוצה לו אינם נפרדים. צרכנים רבים משתמשים באינטרנט כדי ללמוד על מוצרים ושירותים, אבל בסופו של דבר קונים אותם בחנויות פיזיות. חלק גדול מאוד מחיפושי המידע על מוצרים — קרוב ל-80 אחוז בארצות הברית, לפי אחת ההערכות — מסתיימים בקנייה בחנות פיזית. מפרסמים המתמקדים בהפניית אנשים דווקא לפעולות מקוונות, או כאלה שאינם מביאים בחשבון את הקשר בין הנוכחות המקוונת שלהם לבין פעילות הצרכנים בעולם הפיזי, עלולים לעשות טעויות אסטרטגיות ולא לפרש נכונה את הערכת היעילות של הקמפיינים שלהם.

מזמן לזמן מסתמנות התפתחויות כלשהן כחשובות במיוחד. בשנים האחרונות תחום המובייל הוא אחד התחומים הלוהטים. כולם יודעים שאצל יותר ויותר צרכנים ממלא המכשיר הנייד תפקיד מרכזי יותר, ושכדי לא להחמיץ את המשתמשים האלה חובה לבנות אתר מותאם למובייל, או אולי להציע לצרכנים אפליקציה מיוחדת. הדברים האלה נכונים, אבל כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר צריך להיזהר מהתמקדות יתר בנושאים ה"חמים" ולהקפיד לשים לב לתמונה הכללית, אשר מכילה בדרך כלל לא רק את העולם הדיגיטלי אלא אנשים שחיים בעולם הפיזי, ועושים בו הרבה יותר מקניות וצריכת תוכן מקוונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here