הצרכנים עוברים למובייל ומצפים לתוכן עשיר

הצרכנים עוברים למובייל ומצפים לתוכן עשיר

מחקרים על דפוסי השימוש של צרכנים במכשירים ניידים ועל ציפיותיהם של צרכנים מעלה תובנות שיצרנים, ספקי שירותים, משווקים ומפרסמים חייבים להפנים.

התובנה החשובה ביותר היא שעבור מספר הולך וגדל של אנשים, מסך הטלפון הנייד הוא המסך החשוב ביותר בחייהם. לפי הערכות מן הזמן האחרון, כמעט 80 אחוז מן הצעירים עד אמצע שנות השלושים לחייהם מאשרים שזה כך עבורם: אם יאלצו לקחת איתם מכשיר אחד ויחיד לאי בודד, הטלפון הנייד הוא זה שבו רובם יבחרו. מסך המכשיר הנייד הוא גם המסך הראשון שהם פונים אליו כצרכנים כאשר הם מחפשים מידע וכדי לקבל החלטות קנייה.

משתמשי המכשירים הניידים מצפים כיום ליותר תוכן ומידע כדי לקבל לפיהם את החלטותיהם הצרכניות. הם מבקרים פחות מבעבר בחנויות ובאולמות מכירה כדי להתרשם ממוצרים, אלא מגיעים אליהם לאחר שכבר קיבלו את רוב המידע שהם זקוקים לו, ולעתים קרובות לאחר שכבר החליטו בדיוק מה בכוונתם לקנות.

צרכנים אלה מצפים לקבל מידע עשיר, ובפרט תוכן בצורת וידאו. נמצא שלסרטונים קצרים יש השפעה מכרעת על הרושם שמתקבל ממוצרים וממותגים. מחקר בתחום הרכב, למשל, מצא שתוכן בווידאו שנצרך במכשירים ניידים היה הגורם שהשפיע יותר מכל על החלטותיהם של הצרכנים בכל תהליך קבלת ההחלטות שלהם, עד לקנייה עצמה.

מנתונים אלה עולה שפיתוח ערוצי תוכן ומידע המותאמים לצריכה במכשירים ניידים הופך להיות חשוב יותר ויותר כחלק מתהליכי המיתוג והשיווק, ושיש חשיבות מיוחדת לתוכן בצורת וידאו.

על חשיבותו הגוברת של וידאו במובייל מעידים הניסיונות שנעשים כעת להשתמש בווידאו לא רק ככלי תדמיתי וכערוץ מידע לצרכנים, אלא גם כערוץ מכירות ישיר ואינטראקטיבי. התפתחויות אלה הן תוצאה של התלכדות של תנאים: עליית השימוש במובייל, הפיכת המכשירים הניידים לכלי צרכני מרכזי, וציפיות גוברות מצד הצרכנים לקבל תוכן עשיר. ולכן, אף על פי שלא לגמרי ברור לאן יובילו תנאים אלה בהמשך, אנליסטים בתחום הטכנולוגיה תמימי דעים שמרכזיותו של תוכן עשיר, אינטראקטיבי וממוקד במובייל תלך ותגדל בעתיד הנראה לעין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here