האם כדאי לפתח אפליקציה למובייל כדי למכור יותר?

האם כדאי לפתח אפליקציה למובייל כדי למכור יותר?

במה כדאי להתמקד כדי למכור לצרכנים שקונים באמצעות הטלפון החכם: באפליקציות ייעודיות או באתר למובייל?

הטלפונים החכמים שנמצאים כיום כמעט בידי כל אחד שינו את הרגלי הקניות של צרכנים בכל העולם. לפי מחקר שנערך בארצות הברית ובבריטניה, 60% מבעלי הטלפונים החכמים אמרו שהמכשיר הנייד שינה את הרגלי הקנייה שלהם.

זה אולי לא מפתיע, אבל מעניין שבינתיים רוב הקניות במובייל אינן נעשות דרך אפליקציות ייעודיות של עסקים. לקראת עונת הקניות של סוף השנה העריך המחקר כי מתוך סך כל הקניות במובייל, רק כשליש יעשה דרך אפליקציות. שיעור השימוש באפליקציות ייעודיות לקניות עדיין אינו גבוה. רק 45% מבעלי הסמארטפונים משתמשים באפליקציות קניות על בסיס יומי או שבועי, 18% מהם עושים זאת פעם בחודש, ושליש מהם משתמשים באפליקציות כאלה פחות מפעם בחודש או כלל לא.

אבל זה לא אומר שלא כדאי לעסקים להציע אפליקציות לקניות. המחקר מצא כי הצרכנים כן מצפים מעסקים להציע אפליקציות. כחמישית מבעלי הסמארטפונים אמרו שאפליקציה של עסק כלשהו גרמה להם להתחיל לקנות בו. 74% מהם אמרו שאפליקציה טובה תגדיל את הסיכוי שייקנו דווקא בחנות מסוימת.

פירוש הנתונים האלה הוא שאפילו אם רוב הקניות במובייל אינן נעשות דווקא דרך אפליקציות שמציעים עסקים, פיתוח אפליקציות בכל זאת יכול לעזור למכירות שלהם. גם אם לא תמיד כערוץ מכירות ישיר, אפליקציה יכולה להיות דרך נוספת לגרום לצרכנים להכיר ולאהוב את העסק, ובסופו של דבר לבחור לקנות דווקא בו גם אם לאו דווקא דרך האפליקציה.

כנראה שזאת הסיבה לכך שאפילו עסקים שאינם מציעים אפשרויות קנייה דרך אפליקציות למובייל, ולפעמים אפילו לא דרך אתר אינטרנט, בכל זאת מציעים אפליקציות למכשירים ניידים. לדוגמה, איקאה מציעה אפליקציה שבאמצעותה יכולים צרכנים בעיקר לעיין בקטלוג המוצרים. בנוסף נוספו לאפליקציה פיצ'רים כמו אפשרות למקם רהיטים נבחרים על גבי תמונות ממצלמת המכשיר הנייד כדי לעזור למשתמשים לקבל מושג איך יראו מוצרים אצלם בבית. הקנייה נעשית בסופו של דבר בחנות, אבל יתכן שבזכות האפליקציה, אשר שומרת על החנות בתודעת הצרכנים ומנסה לתת להם ערך מוסף, יש צרכנים שמחליטים לבוא לקנות דווקא בחנות זו.

מקור: http://www.mediapost.com/publications/article/238610/45-frequently-use-shopping-apps-90-use-phones-i.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here