איך מכירות יכולות להשלים את התוכן
פרסום אינו הדרך היחידה להרוויח מתוכן. מכירה של מוצרים יכולה להיות מקור הכנסה המשלים את התוכן אם עושים זאת נכון.
אתר הבישול Food52 התחיל כאתר מתכונים והכנסותיו התבססו על פרסום. זהו אתר קטן עם מתחרים גדולים, ולכן הכנסות אלה היו מעטות. הפתרון שנמצא לשיפור המצב היה הוספה של מכירת מוצרים המתאימים לקהל היעד שלו.
אתרי תוכן רבים מציעים מוצרים למכירה, אך על פיר רוב הם עושים זאת במסגרת הפניה של הקהל שלהם, במסגרת שיווק שותפים, לאתרי סחר גדולים. ב-Food52 בחרו בגישה שונה. החנות שבנתה החברה מציעה מוצרים שבחרו אנשי האתר ואפילו מוצרים שפותחו במיוחד עבורם. הבחירה במוצרים המתאימים בדיוק לרוח האתר ולאופי הלקוחות שמבקרים בו מבטיח את ייחודו ומבדיל אותו מאתרים אחרים. האתר עצמו מטפל גם בכל תהליך המכירה וכך מבטיח לעצמו הכנסה גבוהה יותר.
זה דגם שונה משיווק שותפים גנרי, השכיח באתרים רבים, וגם מהצעת סחורה ממותגת לקהל אוהדים. חנות המשלימה את התוכן אינה פתרון שמתאים לכל אתר, אך זו דוגמה שמפיקי תוכן בתחומים רבים אחרים יכולים ללמוד ממנה ואולי ללכת בעקבותיה.