איך לסחוט את המקסימום משטח פרסום

איך לסחוט את המקסימום משטח פרסום

חברת האנליטיקה Chartbeat מפרסמת תוצאות מחקר מעניינות שלפיהן החלפת מודעה כעבור זמן מסוים של חשיפה יכולה לסחוט מאותו שטח פרסום רווח גדול יותר.

המסקנות עולות משילוב שני ממצאים. הראשון הוא שככל שצופה חשוף למודעה במשך זמן רב יותר, הסיכוי שהוא ייזכר במותג או במוצר שבפרסומת גדל. אבל ככל שזמן החשיפה ארוך יותר, האפקט הזה פוחת: אחרי השניות הראשונות, שבהן האפקטיביות של החשיפה היא הגדולה ביותר, ההשפעה של כל שניית חשיפה נוספת על יכולתו של המשתמש לזכור את ולזהות את מה שמפרסמת המודעה פוחתת. עשר השניות המבדילות בין חשיפה בת חמש שניות לבין חשיפה בת חמש עשרה שניות מעלות את האפקטיביות של החשיפה ב-20% (מ-10% ל-30%). לעומת זאת, ההבדל בין התועלת מחשיפה בת שלושים שניות לבין התועלת בחשיפה בת ארבעים שניות הוא הבדל של אחוזים בודדים, ובחשיפות ארוכות יותר התועלת כבר זניחה.

הממצא השני הוא שכאשר המודעה מתחלפת כעבור זמן מה באחרת, גם המודעה החדשה מקבלת תשומת לב חדשה (אם היא גלויה לעין המשתמש, כמובן). בהנחה שהתועלת למפרסם (ולכן גם למו"ל המציג את המודעה למשתמש) יחסית ליכולתו של הצופה לזהות ולזכור את מה שפורסם במודעה, המחקר מראה שהתועלת מחשיפה למודעה חדשה המחליפה את הראשונה אמנם נמוכה יותר בהשוואה לתועלת מן החשיפה למודעה הראשונה, אבל גבוהה מהמשך הצגת הפרסומת הראשונה באותו המקום, ושהבדל זה יכול להיות משמעותי.

החלפה של מודעות הנראות לעין המשתמש יכולה אם כן להגדיל את התועלת מיחידת פרסום (ad unit) נתונה הן עבור המפרסמים והן עבור המו"לים המציגים את המודעה לקהל שלהם. האפקטיביות עשויה להיות תלויה במשתנים נוספים מלבד משך החשיפה לפרסומת לפני ואחרי החלפתה באחרת. אבל נראה שאופטימיזציה של זמני הרענון יכולה להניב תועלת משמעותית. לדוגמה, לפי החישובים של Chartbeat, החלפת מודעה כעבור עשר שניות יכולה להגדיל את הצפייה במלאי מודעות נוסף ב-93% ואת ההכנסה מן הפרסום באותו המקום ב-12%.

מקור (כולל נתונים נוספים וגרפים להמחשה): http://blog.chartbeat.com/2014/11/05/economics-ad-refreshing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Paste your AdWords Remarketing code here